Pinguin island en Kings Park! - Reisverslag uit Perth, Australië van Esmee Koopmans - WaarBenJij.nu Pinguin island en Kings Park! - Reisverslag uit Perth, Australië van Esmee Koopmans - WaarBenJij.nu

Pinguin island en Kings Park!

Door: Esmee Koopmans

Blijf op de hoogte en volg Esmee

09 Februari 2014 | Australië, Perth

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle leuke reacties op mijn vorige verslag! De reacties deden me goed! Ik ben eergister naar pinguin island geweest, het duurde behoorlijk lang om daar te komen maar dat was het zeker waard! Het is een klein eilandje waar je vroeg in de morgen en laat in de avond pinguins kan zien. Het zand is super wit, en ik heb water nog nooit zo helder gezien als daar! Prachtig! We hebben daar lekker heel de dag rond gewandeld en genoten van het uitzicht! Heel relaxed! Ik ben naar pinguin island geweest met 2 meiden van mijn kamer.

Gister ben ik naar Kings Park geweest met 3 meiden, 2 uit Engeland en 1 uit Finland. We zijn ongeveer een half uurtje onderweg geweest met de bus. Kings park is een park waar je veel verschillende soorten bomen, planten, bloemen, struiken, vogels etc kunt zien. Het is er prachtig maar het mooiste aan Kings park vond ik toch wel het uitzicht op 'The Swan River' en natuurlijk de skyline van Perth!

Ik ben nog steeds aan het klungelen met de foto's en de filmpjes die ik maak. Deze wil ik namelijk graag met jullie delen! Ik heb al verschillende keren geprobeerd deze vanaf het kaartje naar de computer te verplaatsen maar dat wil nog niet lukken. In het vliegtuig kreeg ik even hoop dat ik minder atechnisch ben dan ik zelf dacht, maar ik denk dat het tegendeel bewezen is haha! Ik probeer het vanavond gewoon nog een keer!

Gisteravond zijn we met de meiden van de kamer uiteten geweest, ik vond het eten niet zo'n succes maar we hebben wel enorm veel lol gehad! Vervolgens zijn we naar een bar gegaan om wat te drinken en te dansen!

Mijn verslag vandaag is stukke korter dan het vorige, dat komt omdat de computer hier zooooooo sloom is dat ik te ongeduldig ben om nog langer te wachten! haha :)

Vanmiddag ga ik naar het strand, en voor de rest van de week heb ik prachtige vooruitzichten hier in Perth! Ik wil morgen namelijk naar een prachtig aquarium. Het is de grootste in de wereld las ik, het is een soort van glazentunnel door de zee, en je ziet daar alles wat in de oceaan leeft zonder nat te worden! Als ik tijd heb waag in me morgen misschien nog wel aan een hele hoge toren, je kunt daar inklimmen om het uitzicht vanaf heeeeeeeel hoog (ik weet niet hoe hoog) te bewonderen.

Dinsdag wordt het een dagje heel erg vroeg opstaan voor mij, we hebben namelijk de boot naar Rotness island om 8:24, en voor we bij de boot zijn moeten we al een treintrip achter de rug hebben van 45 minuten. Who cares! Op Rotness island hebben we een fiets gehuurd en gaan we snorkelen! Volgens de meiden van mijn kamer is Rotness island nog veeeeeeeeeel mooier dan Pinguin island dus ik ben zeer benieuwd!

Dinsdag avond is het zo ver, dan zal ik naar Cairns vliegen om kennis te maken met 'The Great Barrier Reef'. Voor mij een droom om daar te mogen duiken, hopelijk zie ik heel veel kleur, mooie vissen maar mijn liefste wens is om een schildpad te zien!

Ik ga het hier bij laten in dit verslag en richting het strand! Voor iedereen die dit leest en vandaag moet starten op de Brabants kampioenschappen, succes vanuit Australie!

Dikke kus,

Esmee

  • 09 Februari 2014 - 11:44

    Marielle:

    Hoi Esmee,

    Wat een heerlijke verhalen al weer en wat een vooruitzichten voor de komende dagen. Geniet ervan.
    groetjes van ons.

    Mariëlle, Mike, Kevin en Rosan

  • 09 Februari 2014 - 12:15

    Jannie Diels:

    Hoi Esmee ,

    Wat een schitterend land en wat een prachtige natuur. En een grote populatie van vele dieren en planten. Dat moet inderdaad schitterend zijn. En dan,dat prachtige uitzicht over The Swan River lijkt me ook geweldig En voor dinsdag je uitstap naar Rotness island, we kijken nu al uit naar je volgende verslag. Ben wel jaloers op je als ik al die prachtige verhalen lees.Geniet ervan en wij genieten op afstand van jouw verslagen, en hopelijk ook snel van je foto,s.

    Groetjes Jannie en Peter

  • 09 Februari 2014 - 12:48

    Wilfried & Mariette:

    Zoals ik al zei: heb spijt dat ik niet meegegaan ben! Geniet er van meid.

  • 09 Februari 2014 - 15:17

    Mariette:

    Superleuk om het verslag te lezen. Wat leuk dat je
    Aktiviteiten samen met andere backpackers
    kunt doen. Wilfried is stinkend jaloers op jou!
    Wij genieten van de olympische spelen.
    Al twee keer goud bij het schaatsen. Veel groeten
    En tot lezens! XXX

  • 09 Februari 2014 - 15:22

    Tiffany:

    Veel plezier Esmee!! x Tiffany

  • 09 Februari 2014 - 15:22

    Tiffany:

    Veel plezier Esmee!! x Tiffany

  • 10 Februari 2014 - 09:08

    Angelique Koopmans:

    super emee!!!

    ben benieuwd naar je volgende verslag!!! zo leuk om te lezen!!! uitkijken en lekker genieten!!! xxxx


  • 11 Februari 2014 - 11:20

    Hans Van Der Sluijs:

    Hoi Esmee, ik zie aan je reisverslagen nu al, dat je er geen half werk van maakt. Gelijk heb je, dit is jouw droom die werkelijkheid wordt.
    ik wens je nog veel plezier en veel nieuwe visie van die prachtige omgeving.
    Groeten, Hans van der Sluijs

  • 11 Februari 2014 - 11:28

    Hans Van Der Sluijs :

    Ik zie dat je nog geen fotos hebt geplaatst, lukt het nog niet? Misschien zijn je fotobestanden te groot om te uploaden naar de site, dit zou je kunnen verhelpen door ze in "paint" te verkleinen bij "uitrekken/hellen" daar vul je bij horizontaal en bij verticaal een percentage van bv 90% in, en dan "opslaan als" je zal zien dat deze bestanden dan veel kleiner zijn, maar nog groot genoeg voor op de site.
    Succes!

  • 12 Februari 2014 - 11:15

    Tineke Linnartz:

    Hai Esmee, wat een leuke en spannende plannen heb je. En de foto's staan er goed op.
    Hier gaat het wel goed. Lieve groetjes van opa en mij.
    Als je wil en tijd hebt kunnen we wel skypen. Ik kan eventueel morgen rond twaalf uur even proberen. Lijkt ons leuk je even te zien, in het echt dan. Liefs uit Herpen.

  • 13 Februari 2014 - 23:35

    De Buren:

    Hey Esmee,

    Wat leuk om al je verhalen te lezen.
    Zo te horen heb je het goed naar je zin daar aan de andere kant van de wereld Geniet ervan meid en goed uitkijken daar. We kijken uit naar je volgende verhaal.

    Groetjes van John Amelia Djen en Ilvy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Mocht je op de hoogte willen blijven van al mijn avonturen, neem dan in kijkje in mijn dagboek! x Esmee

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 2614
Totaal aantal bezoekers 61013

Voorgaande reizen:

25 Januari 2018 - 29 Juli 2018

Tenerife

03 Augustus 2016 - 28 December 2016

Barcelona

22 Maart 2016 - 27 Maart 2016

Seoul

14 Juli 2015 - 19 Juli 2015

Los Angeles!

18 Februari 2015 - 22 Februari 2015

New York!

04 Februari 2014 - 17 Mei 2014

Amsterdam - Australië

07 April 2014 - 11 April 2014

Dubai

Landen bezocht: