Heel veel plaatsen in een korte tijd, Mijn update! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Esmee Koopmans - WaarBenJij.nu Heel veel plaatsen in een korte tijd, Mijn update! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Esmee Koopmans - WaarBenJij.nu

Heel veel plaatsen in een korte tijd, Mijn update!

Door: Esmee Koopmans

Blijf op de hoogte en volg Esmee

18 Maart 2014 | Australië, Byron Bay

Hallo allemaal,

Een berichtje uit Australie, alles gaat goed hier! Ik ben met de Greyhound vanaf Agnes Water naar Hervey Bay gereist. Hervey Bay zelf is een grote stad maar het is geen echte beroemde drukke backpackers stad, niets bijzonders te doen of te zien behalve Fraser Island dan! Lina en ik hebben een nachtje in het hostel geslapen om de volgende dag om 6 uur naar Fraser Island te vertrekken. We hadden een 3 daagse tour geboekt, ook hebben we 2 dagen op het eiland gecampeerd. Ik had erg veel gehoord over Fraser en ik was zeer benieuwd. Op Fraser Island hadden wij een 4 wiel aangedreven jeep tot onze beschikking, hier hebben wij 3 dagen lang in rond gereden door het losse zand en gecrosst over de stranden, geweldig!!

Lina en ik zaten met 5 andere in de jeep. Een jong getrouwd koppel uit Engeland, Adam en Lottie. En een groepje van 3 Engelse meiden die elkaar ontmoet hebben in Sydney en besloten hebben samen verder te reizen, erg gezellig! Emmilie, Hannah en Sofie. We waren in een groep van 4 jeeps, in de voorste auto zat de gids en die moesten wij volgen.

De eerste stop hadden wij bij een prachtig meer, het zand was bijna even wit als het zand op white heaven beach! Het water was heel erg helder en lekker verkoelend. Na een tijdje hier geweest te zijn was het weer tijd om in de jeep te kruipen!

Doordat het zand op sommige plekken zo los is, is het erg moeilijk om daar met de auto's door heen te komen. Zelfs als je korte afstanden af legt kan het heel lang duren haha. Ik vond het super, lina en ik zaten samen voor in de Jeep. Hobbel, bobbel, rijden door een groot gat in de weg, berg op, berg af, en rijden door het water!

We zijn doorgereden naar de volgende plek waar we Lunch zouden hebben, we hebben eerst een wandeling gemaakt door het gebied daar. Onze Gids Rango (leuke grappige man) heeft ons veel verteld over de ontdekking van Fraser en over de dieren, planten en bomen die op het eiland groeien.

Na de wandeling was het tijd voor lunch, deze hadden we die morgen al vast bereidt! Na een tijdje te relaxen en wat gezellige gesprekken met de andere groepsleden gehad te hebben, was het weer tijd om de auto in te gaan! We zijn doorgereden naar de volgende plek. We werden af gezet voor een wandelpad, het was ongeveer een wandeling van 45 minuten naar het meer Walabi. Rango onze gids ging op dat moment ons camp klaar maken voor die avond. We moesten al onze tassen meenemen in onze Jeeps, er was dus maar een beperkte ruimte, van te voren hadden ze ons verteld dat alleen slippers meenemen voldoende was. Ik denk daar na de wandel route anders over. Het zand was gloeind heet, ik heb mijn voeten verbrand en ben op wel 100 houtjes gaan staan, dus splinters, maar goed een kleinigheidje houd je altijd!

De lange warme wandeling was het absoluut waard!! Het meer was prachtig. We kwamen na ongeveer 40 minuten in de duinen terecht en na een paar minuten gewandeld te hebben door het duinzand, was daar ineens een prachtig meer met mooie natuur er om heen! Als je de foto's ziet weet je meteen dat het Lake Walibi is! In dit meer hadden we iets van 2 uur om te zwemmen, en dan moesten we weer terug kopen naar de plek waar we afgezet waren, om vervolgens naar het kamp te gaan.

In het water zatten de kleine visjes die je dode huid eten, heel raar gevoel, maar beter kan het niet, lekker verkoelend water na een lange wandeling, prachtig uitzicht, lekkere zon, en je komt met een babyhuidje het water uit haha!

Na dezelfde wandeling terug te hebben gehad, zijn we in de auto gestapt en naar ons kamp gereden. Hier hebben we onze bedden opgemaakt, en gekookt. Na het eten was het tijd voor leuke verhalen, spelletjes en andere gekkigheid! Ik heb me heel goed gemaakt, we hadden een geweldige groep! Iedereen was welkom en gezellig.

Op Fraser Island leven Dingo's dat zijn wilde grote honden. We mochten absoluut geen eten of make-up in onze tent hebben. Dingo's ruiken dit en stelen je eten of je tas met make-up. Ik heb geen make-up meegenomen naar Fraser. Ik zag de noodzaak niet echt om me op te maken, als ik mijn douche moet hebben in een ijskoud meer!

Natuurlijk zijn er altijd mensen die denken, dat gebeurd bij mij niet! Nou wel dus haha. Er was een meisje die nog koekjes in haar tas had in de tent en een groep jongens die 2 zakken chips in hun tent hadden. Je begrijpt natuurlijk wel wat er gebeurde, de dingo's hebben de tent van de jongens kapot gemaakt en de chips opgegeten. Ook zijn de dingo's de tent ingegaan van het meisje, ze hebben haar hele tas leeg gegeten, inclusief haar anti-conceptie pil! Komend jaar geen baby dingo's op Fraser Island dus! haha. De jongens hadden geen slaapplek meer dus ben ik maar zo vriendelijk geweest om de bedden over te huizen naar onze tent, Lina en ik waren toch maar met zijn 2e.

De nacht was minder, je hoort allemaal vreemde geluiden om je heen, en de bedden waren niet heel erg comfortabel! Ik was blij dat het licht werd, ik uit bed kon en mijn dag kon starten!

Ontbijt, de auto in en hop naar de volgende plaats! Die dag was het een beetje de strand dag. We hebben bijna de hele dag over het strand gereden. De eerste plek waar we stopte was een kleine riviertje die uitliep in een klein meertje, het water was ijs ijs koud, dus ik heb niet gezwommen haha.

Na deze stop zijn we doorgereden naar de volgende plek, we zijn naar het bekende schip gereden dat gestrand is op Fraser Island. Indrukwekkend, erg groot! Bij elke stop plek vertelde onze gids ons een leuk verhaaltje. Onze gids verwacht dat het schip binnen een paar jaar weg is, het zakt steeds dieper weg in het zand en staat op instorten, heb ik toch weer iets gezien wat er miscchien over een paar jaar niet meer is!

Vervolgens zijn we doorgereden naar Rainbow Rock (Ik weet niet zeker of dit de naam is). Dit is een berg die door de jaren heen onstaan is, het is een berg opgebouwd door heel stevig zand. De berg heeft zijn naam te danken aan de verschillende kleuren zand! Na Rainbow Rock zaten we weer een behoorlijke tijd in de jeep. We zijn naar het uitkijkpunt van Fraser Island gereden, en de berg opgeklomen! Dit was adembenemend mooi! Het was een hele klim op mijn gladde slippertjes maar dat was het absoluut waard! Dit was het allermooiste uitzicht dat ik op Fraser Island gehad heb! (Natuurlijk voeg ik wat foto's toe zodat jullie ook van het uitzicht kunnen genieten!).

Ik had wel uren op de uitkijkplaats kunnen blijven zitten maar helaas moesten we weer door naar de volgende plek. Op dat moment was het tijd om naar de bekende Champagne pools te gaan, dit is de enige plek op het eiland waar je in de zee kan zwemmen. Het heb je 2 soort van afgebakende natuurlijke zwembaden in de zee. Op de rest van het eiland kun je niet in de zee zwemmen ivm kwallen, haaien en de heftige stroming! Ik heb even een frisse duik genomen in het water, en een paar mooie visjes bekeken onder water.

Aan het einde van de middag was het tijd om terug te gaan naar het kamp om te koken en te eten. We waren nog al een behoorlijk eindje van het camp af dus het werd een lange zit in de jeep. Tussendoor zijn we nog even bij het eerste watertje gestopt (Het ijs ijs koude meertje) om het zoute water van ons af te kunnen spoelen.

Aangekomen op het kamp hebben we allemaal lekker gegeten! Na het eten zijn we weer net als de avond ervoor begonnen met leuke spelletjes haha. Ik heb de leukste spelletjes op Fraser Island geleerd dus ik hoef me straks ook in Nederland niet te vervelen! De 2e avond was nog gekker dan de eerste avond!

Die avond besloot Lina in de auto te gaan slapen, mijn 2e nacht was dus comfortabeler dan de eerste, toch heb ik nog steeds liever een normaal bed! De volgende ochtend was het weer op tijd uit ons bed, eten, en alle spullen pakken om nog een mooie plek te bezoeken en vervolgens weer terug te gaan naar ons hostel in Hervey Bay.

Op dag 3 zijn we naar het bekendste en grootste meer gegaan op Fraser Island, Lake Mc Kenzie. Vele vinden dit het mooiste meer, maar helaas was het bij ons behoorlijk bewolkt. Ik vond Walibi het mooiste!

Na een ochtend bij lake Mc Kenzie doorgebracht te hebben, was het tijd om terug in de jeep te gaan, en richting de boot te rijden. Dit was een lange rit.

Aangekomen bij de boot, hadden we even tijd om te lunchen. We hadden een mooi uitzicht op het strand. Op het strand waren een aantal mensen op een segway aan het rijden, toen een meisje van haar segway viel lachte onze gids het aller hardste. Hop allemaal terug in de auto, en de boot op. De boot tocht duurt ongeveer een uurtje, lekker onderuit zitten en genieten van het uitzicht.

Hop weer de auto in en terug naar het hostel, auto's uitruimrn, inchecken en douchen! Dat was de beste douche in tijden! Eindelijk al het zand van je af!

Die avond hebben we met een groot gedeelte van onze groep pizza gegeten als een afscheiddinner. Het was super gezellig. We hebben die avond nog samen wat gedronken, en plezier gemaakt!

Lina zou die nacht met de bus naar Sydney gaan om weer aan het werk te gaan op de paardenstal. Haar bus vertrok om 1 uur. Ik heb samen met Lina gewacht tot het tijd was om te gaan. Vanaf dit moment ben ik weer alleen aan het reizen. Vlug naar bed want ik had de volgende dag de bus ook weer vroeg in de morgen om door te gaan naar Noosa. Ik kwam rond een uur of half 1 aan in Noosa, daar ben ik vanaf de greyhound stop opgepikt. In het hostel waar ik die nacht zou slapen kon je pas vanaf 2 uur inchecken. Peterpans het reisbureau waar ik voorheen al trips mee had geboekt en nu weer mee wilde boeken zat tegenover het hostel. Ik ben naar Peterpans gegaan om de rest van mijn reis te regelen. Die middag heb ik alles geboekt tot en me Darwin. Toen ik rond 2 uur al mijn tickets had heb ik geprobeerd in te checken. Ik ben aangesloten in de heeeeeeeeeeele lange rij, toen ik eindelijk aan de beurt was werd mij verteld dat ik een in-check papiertje in moest vullen, de papiertjes lagen in de bar, weer met al mijn spullen naar de bar, papiertje invullen en weer achter aansluiten in de rij. Toen ik vervolgens weer aan de beurt was, was er iets mis met mij reservering. Terug naar Peterpans, zij konden helaas niks voor mij doen. Het personeel in Airlie Beach was bezig met het boeken van al mijn trips en daardoor konden zij niet even in het systeem om de reservering in Noosa in orde te maken. Helaas nam het personeel in Airlie Beach ook niet op. Wachten, wachten en nog een wachten. Om 19:15 was alles eindelijk geregeld en kon ik inchecken. Het wachten voelde als verspilling van mijn tijd, de enige reden dat ik mijn geduld niet verloor was dat het buiten heeeeeeeeeel hard regende, dus zelfs als ik in kon checken kon ik toch niks beters doen dan douche.

Die avond was het gratis pizza avond in het hostel, ik heb me spullen in me kamer gedropt, een douche genomen, en ben naar de gratis pizza avond gegaan. Je had verschillende rondes en per ronde kreeg je 2 stukken pizza. Helaas was de pizza na 1 ronde op, en een kamer genoot had nog niks gehad dus die heb ik maar een stuk van mij gegeven. Flinke maaltijd gehad dus. Die avond heb ik nog wat met mijn kamergenoten in de bar gedronken en ben ik naar bed gegaan.

De volgende dag was het prachtig weer! Geen wolkje in de lucht te bekennen helemaal super! Die dag had ik een tour naar the everglades geboekt! Dit soort natuur bestaat maar op 2 plekken in de wereld, in Florida en in Noosa! Dat kon ik niet missen dus. We werden met een busje opgehaald en naar de boot gebracht. Met de boot zijn we door het eerste gedeelte van de tocht gevaren. We zijn na een tijdje aan land gegaan voor morning tea, na de morning tea ben ik de kano in gegaan met 2 andere meiden, en hebben 1 tot 1,5 uur door the everglades gekanot. Ik heb mooie natuur, vogels, salamanders en leguanen gezien! Na ons kano tochtje was het tijd voor lunch, dat was een super bbq! Na de lunch hebben we een wandeling gemaakt daar door het gebied en hebben we gezwommen. Vervolgens zijn wij terug gegaan met de boot en was de andere groep aan de beurt om te kanonen.

Aan het einde van de middag waren we weer terug aan de kust en werden we naar onze verblijfplaats gebracht. Vanuit het hostel ging er iedere dag een busje naar het uitkijkpunt om 17:50 om de zonsondergang te bekijken, helaas was er geen plaats meer in het busje dus ik kon niet mee. Er waren meerdere mensen die geen plek hadden maar ze reden helaas geen 2 keer. Ik ben daarom door de stad gaan wandelen. Ik heb wat winkeletjes bekeken en boodschappen gedaan, rond 8 uur was ik terug, koken, eten en douche. Die avond heb ik weer wat gedronken met mijn kamergenoten.

De volgende dag was het weer vroeg ochtend voor mij, even kletsen met het thuisfront, spullen pakken en uitchecken. Die dag had ik de bus naar Brisbane om 15:25, ik had dus nog genoeg tijd om iets leuks te doen in Noosa. Ik had gehoord dat er een mooie route langs de kust was die ik zeker moest bewandelen! Die route heb ik die ochtend bewandeld. The coast walk (heel beroemd) duurt ongeveer 1 uur tot het uitkijkpunt, het was een prachtige route met hele mooie uitzichten. Ik liep deze route precies op het juiste moment, op dat moment was er namelijk een van de populairste surf wedstrijden in Australië. Surfers komen van alle plekken om deel te nemen aan deze surf wedstrijd! Hawaï, Fiji, etc. Geluksvogel ben ik ook he haha!

Ik vond het stom om de zelfde route terug te nemen als ik gelopen had op de heenweg dus ik besloot route 2 te volgen. Volgende de meneer bij de informatie balie was dit een hele intressante route waar je mooie natuur kon zien en prachtige beesten, dit zou wel wat langer duren dan de coast walk, prima ik heb de tijd.

Ik wou dat ik nooit aan die route begonnen was! Het was 3 tot 4 uur lopen, en als je aan de route begon kon je er met geen mogelijkheid vanaf komen. Het eerste uurtje vond ik het nog wel prima, het was geen fijne asfalt weg maar een los zandpad. Toen ik na 1,5 uur nog niemand tegen gekomen was, nog niks gezien had (alleen maar waarschuwingsborden, loop deze route nooit alleen!!!) begon het erg saai te worden. Toen ik na nog een half uur wandelen een informatie bord met de route tegen kwam, zag ik dat ik iets verder dan de helft was. Er was geen zij uitgang niks, er zat niks anders op dan de route afmaken. Ik heb vervolgens nog 2 uur gewandeld, zonder iemand tegen te komen en zonder een beest te zien! Uit verveling ben ik liedjes gaan zingen, het klinkt leuk als ik nu zeg en voor ik het wist was ik er, nou dat was niet het geval. Ik vond the coast walk geweldig, maar het resultaat van route 2 zijn een paar heeeeeeeeeeeeeele grote blaren helaas. Wel goed voor het verslijten van je reserves haha.

Aangekomen op de harde weg, heb ik me schoenen uitgegooit en me voeten even afgespoeld bij de strand douches. Toen werd het tijd om terug te wandelen naar mijn hostel. Bij Peterpans kun je gratis op de computer dus daar heb ik het begin van mijn verhaaltje geschreven. Ik ben om 3 uur met de bus vanaf het hostel naar de greyhound stop gegaan en rond half 4 ben ik in de bus naar Brisbane gestapt. Rond 6 uur was ik in Brisbane. Mijn hostel had geen pick up service dus ik ben te voet naar het hostel gegaan. Inchecke en douche! Die avond heb ik gekookt, gegeten en me voeten rust gegeven in me heerlijke bed haha. Mijn kamer genoten deden op onze kamer met vrienden drank spelletjes, dus daar heb ik gezellig mee gekletst. Rond 12 uur was het tijd om te slapen.

De volgende dag was het tijd om Brisbane te verkennen, om heel eerlijk te zijn vond ik Brisbane helemaal geen leuke stad. Je zit opgesloten tussen alle hoge grote gebouwen, en de mensen waren niet net zo vriendelijk als op andere plaatsen. Er is niet echt iets te doen, dus uiteindelijk ben ik maar een museum ingegaan. Vanaf het museum ben ik met 2 kamergenoten wat gaan eten. Vervolgens zijn we terug gegaan naar het hostel, hier hebben we een douche genomen en die avond zijn we naar een bar gegaan met live muziek. De jongen met gitaar kon alles spelen en je kon aanvragen wat je zelf ook maar wilde! Het was een gezellige avond.

De volgende ochtend heb ik alles gepakt, en wilde ik even snel naar de supermarkt gaan om ontbijt te halen en vervolgens de bus te pakken naar Surfers Paradise. Ik moest de bus van 11:30 hebben en ik ben rond 9 uur 9:30 de stad ingegaan. De supermarkt vinden en boodschappen doen was niet moeilijk maar toen..... de weg terug!

Over het algemeen ben ik goed in de weg, en ik kan me niet herinderen dat ik ooit verdwaald ben. Nou in Brisbane dus wel, pff. Nadat ik de weg echt kwijt was, heb ik het aan mensen gevraagd een meneer wist de weg wel naar base. Hij gaf me de route en binnen 10 minuten was ik er, toch leek het hostel niet op het hostel waar ik geslapen had. Shit er zijn dus 2 base hostels in Brisbane, oke kon ik weer aan de wandel met mijn blaren. De volgende wist de weg wel, hij moest zelf ook die kant op dus hij zou wel even met me meelopen. Fijn dacht ik bij mezelf, ben ik mooi op tijd ff ontbijten en de bus in. Aangekomen bij het hostel heb ik de meneer hartelijk bedankt maar ik kon wel janken, er waren dus 3 base hostels in Brisbane want dit was weer een hostel met de zelfde naam maar niet de mijne!

Ik had nog 45 minuten om mijn koffer op te halen in het hostel, naar de greyhound stop te lopen en in de bus te springen, moet te doen zijn!

Vervolgens heb ik het nog aan verschillende mensen gevraagd ze zeiden allemaal dat het heel makkelijk was, maar ik kwam geen van de keren bij het hostel terecht of ook maar in de buurt. Toen ik nog maar 20 minuten had, ben ik in een taxi gesprongen. De taxi chauffeur was niet blij met het ritje, omdat het maar ongeveer 3 minuten duurde, en hij zei dat het maar op 8 minuten loop afstand was. Ik dacht meneer je grijnst maar lekker heen, maar ik kan mijn bus niet missen. En met een ritje van 3 minuten verdien je ook geld mee, rijden!

Snel heb ik me koffer opgepikt, vaart gemaakt naar de bus, en ik was nog net op tijd gelukkig! Brisbane, niet echt mijn stad dus. Op naar Surfers Paradise,

Om 1 uur kwam ik in Surfers Paradise aan, ik vond het er meteen leuk uitzien. Ik heb me spullen in het hostel gedropt en gedoucht. In het hostel kwam ik meteen een Nederlander tegen die ik al kende van een andere plek, altijd leuk!

Die middag ben ik de stad ingegaan om de stad te verkennen en om wat boodschappen te doen. Er waren veel leuke winkeltjes en ik heb me goed vermaakt. Ik hoorde van de nederlandse jongen via een sms dat er een mark op het strand was, daar ben ik toen ook maar even gaan kijken. Op het marktje kon je allemaal leuke dingen kopen! Ook kon je met papegaaien, slangen, kikkers en een krokodil op de foto. Het krokodilletje was heel klein dus dat leek me niet zo leuk, slangen geen denken aan, maar die papegaaien zagen er wel heel erg leuk uit!

Ik ben op de foto gegaan met 2 papegaaien, leuke ondeugende beesten! Papegaai 1 op mijn schouder had mijn oorbel al bijna op voor ik het in de gaten had, en papegaai 2 vond mijn bh veel interessanter dan lachen naar de camera! Rond 7 8 uur ben ik terug gelopen naar het hostel, hier heb ik gekookt en gegeten. Vervolgens heb ik me omgekleed en vanuit het hostel werd er een stapavond georganiseerd. Volgens vele is Surfers Paradise het Las Vegas van Australie, die stapavond kon ik dus niet missen!

Ik vind het een leuke stad maar het is absoluut geen Las Vegas, de club was meer een stripclub dan een uitgaansgelegenheid. De langste jurk die in de club gedragen werd was vergelijkbaar met een naveltruitje of een sport bh, niet echt mijn ding! Ik ben terug gegaan naar het hostel en daar heb ik gezellig wat gedronken met mijn kamergenoten.

De volgende ochtend was het al weer tijd op Surfers Paradise te verlaten. Om 8:20 had ik de bus naar Byron Bay. Wachtende op de bus kwam ik Sanne en Chantal tegen, de meiden die ik ontmoet heb op mijn vlucht naar Dubai, gezellig!

Rond 12 uur ben ik aangekomen in Byron Bay, en hier vermaak ik me prima, maar goed meer over Byron Bay hoor je weer in mijn volgende verslag!

Dikke kussss,

Esmee

  • 20 Maart 2014 - 19:16

    Angelique:

    Weer een mooie update esmee!! hoop dat de blaren beter zijn en weer heel veel plezier stoere.
    xxxx oe tante

  • 25 Maart 2014 - 09:57

    Nelly En Bert:

    dag Esmee,wat heb je weer een leuk verslag geschreven, je laat ons wel meegenieten met alles wat je daar meemaakt,mooi weer,jonge mensen,vrijheid,ruimte,een hoofd vol met herinneringen neem je mee terug naarHerpen,geniet nog volop het is zo voorbij.

    groeten nelly en bert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Mocht je op de hoogte willen blijven van al mijn avonturen, neem dan in kijkje in mijn dagboek! x Esmee

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 61011

Voorgaande reizen:

25 Januari 2018 - 29 Juli 2018

Tenerife

03 Augustus 2016 - 28 December 2016

Barcelona

22 Maart 2016 - 27 Maart 2016

Seoul

14 Juli 2015 - 19 Juli 2015

Los Angeles!

18 Februari 2015 - 22 Februari 2015

New York!

04 Februari 2014 - 17 Mei 2014

Amsterdam - Australië

07 April 2014 - 11 April 2014

Dubai

Landen bezocht: