Alice Springs en Darwin! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Esmee Koopmans - WaarBenJij.nu Alice Springs en Darwin! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Esmee Koopmans - WaarBenJij.nu

Alice Springs en Darwin!

Door: Esmee Koopmans

Blijf op de hoogte en volg Esmee

07 April 2014 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

Mijn volgende verslag. Ik ben zojuist terug gekomen van 2 super 3 daagse tours! Vanaf Adelaide ben ik naar Alice springs gevlogen. Hier ging ik weer een uurtje terug in de tijd. Het blijft raar met al die tijdsverschillen maar goed, je went er wel aan!

De avond voor mijn vlucht heb ik goed opgeruimt en gepakt, zoals elke vrouw heb ik veel te veel mee genomen. Mijn koffer was dan ook veel te zwaar. Ik heb veel weggegooid en mijn handbagage heel zwaar gemaakt. Verder had ik mijn zwaarste schoenen aan, een lange spijkerbroek, een top, een Polo en mijn zwaarste trui. Op het vliegtuig heb ik mezelf verlost van de bijna 10 kg op me schouder en de warme kleren. Koffer open alles erin en klaar!

Vanuit het hostel was er een plaatsje voor mij gereserveerd in de shuttle bus, ideaal! Aangekomen bij mijn hostel heb ik ingecheckt. In de kamer ontmoette ik meteen 2 leuke meiden uit Duitsland. Ik heb snel een douche genomen en we zijn met zijn 3e boodschappen gaan doen. We zijn eerst 35 minuten helemaal de verkeerde kant opgelopen in 40 graden. Melanie wist precies hoe we moesten lopen, dat bleek wel. Er was niemand op straat tot we eindelijk een aboriginal tegen kwamen, we vroegen hem welke kant we op moesten en hij stuurde ons precies de andere kant op dan waar we heen moesten. Toen we na 10 minuten een Engelse jongen op de fiets tegen kwamen, heeft hij ons geholpen met de goeie weg. Eerst 45 minuten terug naar ons hostel, en toen waren we in 10 minuten in het winkelcentrum. We hebben water gekocht (we moesten minimaal 3 liter bij ons hebben), en wat snacks voor tijdens de trip. Vervolgens zijn we de kmarkt ingegaan, dit was volgens de meiden een soort van primark. Hier hebben we een middag lang lol gehad want alles was ineens zo goedkoop, dat zijn wij niet meer gewend hier in Australie! Hier hebben we ook een vliegennet gekocht, rondom uluru zitten heel erg veel vliegen en die zijn super irritant. Als je daar je mond opent zonder een vliegennet voor te hebben eet je meteen een paar verse vliegen, dat zag ik niet zo zitten!

Toen we eindelijk uitgewinkeld waren, zijn we meegelopen naar het kantoor waar Melanie zich moest inchecken. Zij was met een ander bedrijf dan wij. Vervolgens zijn we terug gegaan naar het hostel, hier hebben we een duik genomen.

We hadden echt geen zin om te koken dus we hebben lekker gebarbecued in het hostel. Douche, tas inpakken en vervolgens zijn de meeste naar bed gegaan. Ik heb even gefacetimed met papa en mama. De volgende morgen ging de wekker om 4:45.. Ik werd namelijk om 6 uur opgehaald. Altijd fijn als de volgende morgen de bus een half uur te laat is haha.

Toen ik in de bus stapte zag ik meteen 2 Duitse meiden die ik al kenden. Ik had hen ontmoet tijdens de dolfijnentrip. Het Duitse meisje uit mijn kamer zat helaas niet bij mij, we waren met hetzelfde bedrijf maar ze zat in een andere bus dan ik.

We hadden nog een paar Pick ups meer en dan zou de tour beginnen. Onze gids Wayne was een beetje een rare maar hij was wel aardig. We moesten 5 uur rijden vanaf Alice springs naar uluru. Normaal ben ik snel verveeld maar ik heb mijn ogen uitgekeken. Ik zat voorin naast Wayne, en wij waren dan ook meteen de enige die wakker waren. Het is een rechte weg die ongelooflijk lang is en daar buiten is gewoon niks. Geen huis, geen schuur, geen electriciteitshuisje, niks. Het enige dat je ziet is woestijn, prachtig rood oranje zand links en rechts met een paar bomen en bergen. Na alle drukte van de stad, is het zo bijzonder om gewoon niks te zien. Heerlijk die rust. Na een tijdje gereden te hebben, moesten we flink remmen, er lag een grote groep kamelen op de weg, super cool! Wayne heeft mij veel kunnen vertellen over hoe kamelen er voor zorgen dat ze niet uitdrogen, het weer en de bomen in Alice springs.

Na verloop van tijd zijn we gestopt op een kamelen boerderij, hier hadden ze veel verschillende dieren, een winkel, wc's en kamelen. Ik heb hier wat rondjes op een kameel gereden, leuk joh. Ik dacht dat het van die slome duikelaars zouden zijn maar die beesten zijn eigelijk best snel! Ik was helemaal in me sas, eindelijk weer op de rug van een beest. Ik kan niet wachten om weer paard te rijden! Na deze rust stop zijn we weer verder gereden het duurde ongeveer 5/10 minuten voordat iedereen weer sliep. Wayne en ik hebben het over verschillende plekken gehad in Australie, en hij vertelde dat hij eigelijk uit nieuw Zeeland komt. We hebben het over mooie plekken en tours gehad. Na een paar uur, hebben we lekker harde muziek opgezet zodat iedereen wakker werd. We hebben de microfoon aangesloten en een introductie rondje gedaan. We hadden zo te horen een aantel gezellige mensen in onze bus.

Toen Wayne hoorde dat ik uit Nederland kwam was er meteen een klik. Zijn verloofde komt uit Nederland en woont in Eindhoven. Wayne heeft Nederland verschillende keren bezocht en vind het helemaal geweldig. We hadden nog een paar uur te gaan, en iedereen sliep dan ook weer vrij snel.

Ineens zag ik in de verte een hele grote berg die op de ayrens rock leek, toen we dichterbij kwamen zag ik dat het een gewone berg was en niet DE berg haha. Eindelijk aangekomen zijn we naar het kamp gegaan voor lunch. Na de lunch zijn we naar het culturele gedeelte van het park gegaan. Ze hebben hier een soort van aboriginal museum gebouwd. We hebben dit eerst gedaan omdat het heel zwaar is om veel te wandelen op het heetste van de dag.

Nadat het een beetje afgekoeld was van 40 naar 38 graden haha was het tijd om de base walk te doen. We mochten maar ongeveer de halve route doen, dat is 5,6 km. De hele route rondom de ayrens rock is 9,4 km. Het was te warm om de hele route te doen. Ik vond de wandelroute geweldig. De ayrens rock is echt indrukwekkend op elk gebied!! Tijdens de wandel route kon je niet overal foto's maken. Er zijn 'secret places' waar geen foto's gemaakt mogen worden. Niemand weet waarom maar deze plaatsen zijn vastgelegd sinds de aboriginals en het parlement samen werken. Helaas waren deze plekken de mooiste, dit heb ik dus niet vast kunnen leggen zodat jullie ook mee zouden kunnen kijken. Op deze plaatsen komen de park beheerders controleren, als je hier wel foto's maakt kan een boete oplopen tot 5500 dollar. Dat is iets meer dan 3500 euro! De berg is op een aantal plaatsen ingescheurd en heeft inhammen in de berg. Het was net of deze scheuren er expres ingemaakt waren, zo leek de rots op verschillende plekken op dieren. Ik heb een haai en een konijn gezien.

Nadat ik de halve wandeling achter de rug had, hebben we even bij de auto in de schaduw gewacht op de rest. Ik was vrij snel terug als je het vergelijkt met de rest dus ik heb mezelf maar nuttig gemaakt. Ik heb zon 4 netten sinaasappels gesneden, watertank gevuld en de ramen van de auto gewassen haha.

Op de weg naar uluru wilde ik vaak foto's maken door de ramen maar die waren zo smerig daar werd je foto niet beter op.

Het einde van onze wandeling was op de plek waar je de Ayrens rock kan beklimmen. Ik had de berg heel graag willen beklimmen maar helaas was dit gesloten. Als het boven de 36 graden is is die sowieso dicht. Als het onder de 36 is (wat het bijna nooit is hier!) moeten alle weersfactoren perfect zijn, het is namelijk super gevaarlijk om de ayrens rock te beklimmen. Er waren meerdere mensen in onze groep die baalde dat ze niet konden klimmen. Wayne heeft ons meer verteld over de aboriginal cultuur en ons uitgelegd waarom hij de rock nooit beklommen heeft. Voor de aboriginals is de rock heilig, zij vinden het daarom niet leuk dat alle touristen de rock beklimmen. In de aboriginal cultuur is de mens een met de natuur, zij gebruiken producten vanaf het land om te overleven. Water en eten is het belangrijkste. Op de berg is geen eten of water, dat is een reden dat ze er nooit op zouden klimmen. Voor hen is het een wonder dat ik iets kan ontstaan en blijft bestaan zonder water en eten, de ayrens rock dus. Zij hebben hier zo veel respect voor dat ze dit beschouwen als heilig.

Vroeger beklom ongeveer 70% de rock, nu is het nog maar 22%. Het parlement van Australië is bang dat het national park niets meer opbrengt als ze de bergklim sluiten. Het parlement en de aboriginals kunnen het hier nog niet echt over eens worden. Ze zitten samen in een contract van 99 jaar en iedere 5 jaar kijken ze opnieuw over de afspraken heen, en hebben ze de kans om iets te veranderen. Het is iedere 5 jaar een issue, en Wayne denkt dat het niet heel lang meer gaat duren voor de klim sluit.

Nadat Wayne ons al deze kennis bijgebracht had zijn we de bus weer ingegaan om de zonsondergang te bekijken. Dat was absoluut prachtig!! Iedere 5 minuten veranderd de kleur van de berg echt geweldig mooi!

Toen de zon onder was zijn we terug gereden naar ons kamp om te koken en het kamp op te bouwen. Onderweg hoorde ik van Wayne dat we in een swag onder de sterrenhemel gingen slapen, daar kon ik dus echt niet om lachen. Ik zag het helemaal niet zitten, in de pikke donker met slangen, dingo's en andere beesten om je heen waar je echt niet bij in de buurt wakker wilt worden. Ik heb een zaklamp gekocht bij de eerste de beste benzinepomp waar we stopte toen Wayne zei dat ik echt niet in de bus kon slapen ipv buiten. Ik heb geholpen met koken op het kamp, een douche genomen en we hebben met zijn alle gegeten.

Het was een uur of 11 en hebben nog een paar kaart spelletjes gedaan en zijn vervolgens naar bed gegaan, de wekker zou namelijk de volgende dag om 4:30 gaan! Ik zag het nog steeds niet zitten maar ik kon slecht alleen opblijven. Volgens Wayne houden dingo's van stink schoenen dus die moest je verstoppen onder je bed. Dat vond ik nog steeds niet zon goed idee ik heb me schoenen in de auto gelaten en me slippers aangedaan die stinken zeker niet!

Toen ik na al mijn gestress in mijn bed lag kwam ik er achter dat zon swag eigelijk super comfortabel is. De sterrenhemel was absoluut prachtig! Ik heb mijn ogen uitgekeken en ben in slaap gevallen. Ik ben snachts 2x wakker geworden om naar de wc te gaan (niet gek als je ongeveer 6 liter water per dag moet drinken). Ik vond mezelf kei stoer haha. Ik ben alleen naar de wc gegaan in de pikke donker zonder bang te zijn!

Om 4:30 zijn we opgegaan, swags en alles inpakken, aankleden, klaarmaken en eten. We moesten ongeveer een half uur rijden naar de uitkijkplaats. De zonsopgang was absoluut mijn hoogte punt van deze trip. Het uitzicht was helemaal geweldig. Prachtig mooi hoe de kleur van de lucht veranderd, hoe de kleur van de rock veranderd, Prachtig!

Nadat de zon op was was het tijd om naar de volgende stop te gaan en daar een wandeling te maken. Deze wandeling was zwaarder dan de wandeling van de dag ervoor maar de uitzichten waren prachtig! We hebben hier ongeveer een wandeling van 3 uur gemaakt. Wayne kon ons veel vertellen over hoe de rotsen ontstaan zijn, etc. Bij het lookout punt hebben we even pauze gehouden, wat gegeten en vervolgens zijn we weer terug gewandeld. We gingen iedere dag vroeg op om de zonsopgang te zien maar vooral om niet te hoeven wandelen in de ergste hitte van de dag. Rond half 12/12 uur waren we terug terug bij de bus. We zijn terug gereden naar het kamp waar we die nacht overnacht hadden. Terwijl Wayne de lunch aan het bereiden was hadden wij tijd voor een snelle duik. We hebben lunch gehad en zijn de bus weer ingegaan. We gingen een ritje van 4 uur tegemoet naar de volgende plek, Kings Creek. In Kings Creek aangekomen zijn we naar het kamp gegaan en hebben we het kamp opgebouwd. Onderweg naar Kings Creek zijn we gestopt om droog hout te verzamelen (dat is niet zo moeilijk als het bijna nooit regent en het tussen 1 en 3 42 graden is haha). Op het kamp had je de keuze om in een tent te slapen of weer in je swag onder de sterrenhemel. Het zal jullie natuurlijk allemaal verbazen dat ik er voor koos om buiten te slapen haha, nacht 1 was me prima bevallen!

We hebben een kampvuur gemaakt, groente en vlees gesneden voor het avondeten en toen ben ik even gaan zwemmen. Mijn heerlijk verfrissende duik werd onderbroken door een insectenbeet. Ik voelde iets prikken in me elleboog, en het werd meteen dik, rood en het juikte. Ik had niet gezien wat me prikte, dus ik moest het even na laten kijken. Alle grote spinnen zien er heel gevaarlijk en eng uit, maar na mijn verblijf in Australie weet ik dat je banger moet zijn voor de kleintjes. Die zijn het gevaarlijkste! Ik heb Wayne mijn beet laten checken, hij durfde niet met zekerheid te zeggen wat het was, hij heeft de beet uitgezogen met een tangetje, ik heb gekoeld, een creme gesmeerd en een paar tabletjes genomen. Ik moest gaan zitten en water drinken, toen ik na 10 minuten nog steeds niet ziek was, waren we er niet meer zo bang voor dat ik nog ziek zou worden. Ik heb mijn handdoek gepakt en heb mijn 2e duik genomen haha. Vervolgens heb ik een douche genomen en hebben we met zijn alle om het kampvuur gegeten. Die avond hebben we allemaal geluisterd naar spannende verhalen haha. Na deze verhalen was het bedtijd voor iedereen, de wekker ging de volgende dag namelijk weer om 4:30.

Midden in de nacht werd ik wakker van de regen, shit! heb ik weer het regent hier nooit, alleen als mevrouw Koopmans buiten slaapt hoor haha! Ik heb mijn bed snel verplaatst in een tent en heb lekker verder geslapen.

De volgende ochtend hebben we allemaal alles opgeruimt, ingepakt, gegeten en zijn we richting de Kings Canyon gereden. Het is een wandeling van ongeveer 4 uur, en het is hier nog warmer dan op de 2 andere plekken waar we eerder al gewandeld hadden. Het was hier rond 10/11 uur zeker al wel 38/39 graden, het was dus heel belangrijk dat we vroeg begonnen met onze wandeling. Helaas hadden we slome duikelaars in onze groep die d'r oren in Duitsland hadden gelaten. Dit zorgde voor vertraging, waardoor we 1 uur later aan onze wandeling begonnen dan gepland. De wandeling was prima te doen, alleen in het begin was het zwaar. Na 5 minuten het wandelpad gevolgt te hebben moesten we een berg pad beklimmen dat ongeveer 150/160 meter stijl omhoog ging, dit was even bikkelen! Boven op de berg hadden we echt een prachtig uitzicht! De rest van de wandeling was goed te doen, het was warm maar dat wisten we van te voren! Ik heb enorm van deze wandeling genoten, en vooral van alle mooie uitzichten!

Na de wandeling zijn we een stukje richting Alice springs gereden, we zijn gestopt bij een Camping. Hier hebben we gezwommen en vervolgens geluncht. Vervolgens zijn we de bus weer ingegaan, en zijn we begonnen aan onze 5 uur durende trip terug naar Alice Springs. Onderweg hebben Wayne en ik ons heel de weg vermaakt met stomme spelletjes haha. De rest sliep dus er was weinig anders te doen. We hebben lijstjes gemaakt op het alfabet met de meest vreemde dingen, Landen, eten, meisjes namen, jongens namen, etc. Best moeilijk in het Engels!

Rond 6 uur waren we terug in Alice Springs, we hebben iedereen afgezet bij hen/haar hostels. Het hostel waar ik sliep was de laatste stop. Ik heb ingechecked en een douche genomen. Tijdens de eerste avond in dit hostel hadden ze mijn bbq bon niet gevraagd, ik merkte tijdens het pakken dat die nog in mijn broek zat. Makkelijk, ik hoefde weer niet te koken kon mooi mijn bbq bon opnieuw gebruiken haha.

Ik ben samen met het Duitse meisje dat ik eerder ontmoet had naar de benzine pomp gegaan, en we hebben wat drankjes gekocht. We hebben samen al onze kleren gewassen, en gezellig wat gedronken. De volgende dag heb ik al mijn spullen ingepakt, en heb ik de shuttle bus genomen naar het vliegveld samen met een Engels meisje dat ik ontmoet had tijdens mijn trip. We hebben samen op het vliegveld wat gegeten, en zijn het vliegtuig ingegaan.

Na een goeie vlucht gehad te hebben ben ik aangekomen in Darwin. We hebben samen een taxi genomen want de shuttle bus hadden we net gemist. Mijn hostel zat aan de hoofdstraat in Darwin, prima plekje dus. Ik heb ingechecked en we hebben beide onze koffers in mijn kamer gedropt. We zijn samen wat gaan drinken en op zoek gegaan voor een nieuwe kamer voor het Engelse meisje. Nadat we de juiste camera gevonden hadden, heeft een vriendin haar opgepikt. Ik heb een frisse duik genomen in het zwembad. Ik had 3 super leuke meiden in mijn kamer, en daar heb ik de rest van de middag mee doorgebracht. 's avonds ben ik naar de Peterpans party gegaan, hier heb ik wat gegeten en gedronken. Het was een glow in de dark party! Ik had een prachtig kunstwerk met glow in the dark verf op mijn armen. We hebben leuke spelletjes gedaan om een bierkan te winnen, helaas heb ik niet gewonnen maar dat mocht de pret niet drukken.

De volgende dag heb ik lekker uitgeslapen na al die vroege ochtenden. Ik ben rond half 9 opgegaan, ontbeten, en de stad ingegaan. Dit was mijn laatste dag dat ik echt tijd had om echt te winkelen in Australie. Ik heb wat spulletjes gekocht die ik graag mee naar Nederland wilde nemen. Aan het begin van de middag was ik klaar met het shop gedeelte, ik heb een lekkere rustige middag gedaan aan het zwembad. Ik heb samen met het meisje uit me kamer boodschappen gedaan, ik heb vervolgens gekookt, en we hebben met zijn 3e gegeten. Het meisje uit mijn kamer, een vriend van haar en ik. Vervolgens heb ik me tas ingepakt, want de volgende dag ging ik namelijk weer op een tour naar het Kakadu park!

De volgende ochtend werd ik om 7 uur opgepikt vanaf mijn hostel. Ik had een 3 daagse trip geboekt in een 4 wiel aangedreven jeep. We waren met 8 personen inclusief onze gids. Klein gezelllig groepje dus. Onze gids was Mark, heel grappig en eigelijk gewoon knetter gek. We zijn de auto ingestapt, muziek op zijn hardst ramen open en lekker uitwaaien. Onze eerste stop was de jumping crocodile crouse, iedereen kreeg een ticket, Mark maakte een rondje of iedereen zeker wel een ticket had want hij had er eentje over, op dat moment realiseerde Mark zich dat hij vergeten was om een ander meisje op te pikken die zich ook ingeboekt had op deze tour. Welke gids vergeet dat, haha de onze dus. Wij zijn op de boot gegaan en Mark is het vergeten groepslid op gaan halen. De boot trip was echt het hoogte punt van mijn trip, ik vond het helemaal geweldig, terwijl ik naar de boot liep zag ik al meteen een krokodil in het water liggen, al voordat ik aan boord was!

Op de boot had ik een super plekje. Iedere keer als we een krokodil in het water zaggen liggen, gingen we er op af, en werd er een stuk vlees aan een touwtje in het water gegooit. De krokodillen kwamen hier op af. Als de krokodil het vlees probeerde te pakken werd het touwtje omhoog getrokken. (Kortom, het is eigelijk gewoon krokodillen pesten). De krokodillen sprongen uit het water om het vlees te pakken, de krokodillen waren echt heel erg dichtbij. Ik keek ze vanaf de boot recht in hun gezicht aan. Prachtige beesten maar je kunt toch maar beter op een afstandje blijven. De krokodillen moesten ongeveer 4/5 keer springen voor ze een stuk vlees kregen. De eerste krokodil die we zagen was meteen de mooiste, het was een mannetje van ongeveer 5 meter. Indrukwekkend beest! De volgende krokodil was een vrouwtje van ongeveer 3.5 meter, en de laatste was ook een vrouwtje van 4.5 meter. Dat is het grootste vrouwtje dat de capitein ooit gezien had. Op onze weg terug hebben we ook nog een paar hele mooie grote roofvogels gelokt met wat vlees.
Ik heb een aantal geweldige foto's van dit boottripje.

Toen we terug kwamen vanaf de boot hadden we de kans om een slang vast te houden. Ik heb mezelf echt geprobeerd te pushen om mijn angst te overwinnen. Het was een giftige slang die je vast kon houden, dat gaf me nummer 1 al geen goed gevoel. Ik heb het een tijdje af staan kijken want onze gids had hem vast en vertelde ons veel over de slang. Het zag er zo simpel uit, maar ik stond daar echt met knikkende knieën en ik kon mijn handen niet stil houden, ik stond echt helemaal te shaken. Nog steeds dacht ik er over na om de slang aan te raken, het zag er echt te simpel uit om het niet te doen. Een meisje uit onze groep vond het ook eng maar wilde het wel proberen, en zodra Mark de slang om haar nek legde begon ze te trillen en schreeuwen. De slang reageerde daar meteen op en draaide zich helemaal om haar nek, dat maakte haar alleen maar nerveuzer. Mark zei dat ze rustig moest blijven en dat de slang dan ook rustig zou worden en zich niet verder om haar nek heen zou draaien. Dit was voor mij echt het punt waarop ik dacht ik moet dat beest echt niet vast houden, als die slang zich zo om mijn nek gedraaid had was ik helemaal in paniek geraak denk ik want ik ben er echt heel bang voor. Ik stond met knikkende knieën, shakende handen te kijken, dat was nooit goed gekomen.

Ik ben liever een watje, dan een patiënt in een Australisch ziekenhuis met een hartaanval en/of een slangenbeet! Ruth en ik waren er er samen over eens, de uitspraak luidt: 'the only good snake you can see is a death one!'

Nadat die slang weer veilig terug in zijn hokje was, was het voor ons tijd om het kakadu park in te gaan!

Terug gekomen in de bus ontmoette we onze vergeten reiziger haha. Het was een erg aardig meisje en ik vond het sneu dat ze de boottrip gemist had. We zijn doorgereden naar de volgende plek, dit was een uitkijkplek aan het water, hier hebben veel verschillende soorten mooie vogels gezien. Op onze weg terug naar de auto zag Mark een mierennest, dit was schijnbaar een soort dat veel gegeten werd door de aboriginals. Ik heb een paar mieren geproefd en het is eigelijk best lekker, het is het gevoel dat je er bij hebt wat het onsmakelijk maakt!

Vervolgens zijn we doorgereden naar Alligator river, hier hebben we geluncht. Op deze plek heb je de kans om zoetwater krokodillen te zien, helaas verstopte ze zich dit keer erg goed voor ons!

Na de lunch zijn we doorgereden naar de volgende plek, hier hebben we een wandeling van 2 uur gemaakt. We hebben veel rotstekeningen bekeken en volop gefantaseerd wat het zou kunnen betekenen. Het is indrukwekkend om te zien hoe goed deze tekeningen in staat zijn terwijl ze zo oud zijn. Na in veel grotten geweest te zijn, zijn we naar de top van de berg geklommen. Hier hebben we wat gegeten en de zonsondergang bekeken. Toen de zon onder was zijn we terug gewandeld naar de auto, en vanaf de parkeerplaats zijn we naar het kamp gereden. We hebben hier gekookt, tenten opgezet en gegeten. Na het eten was het tijd voor een douche en wat drankjes. De helft ging na hun douche meteen slapen, Ruth, Jenny, Mark en ik zijn nog opgebleven. We hebben gezellig zitten kletsen! Mark kwam met het idee om nog een duik te nemen voor we gingen slapen. Het zwembad en de bar zijn om 9 uur gesloten, het was ongeveer half 11 dus het personeel was volgens Mark al lang weg. Mark nodigde ons uit voor een frisse duik, en hoe kun je Australië verlaten zonder iets te doen wat eigelijk niet mag? Haha. Ruth ging naar bed en wij zijn met zijn 3e richting het zwembad gewandeld. We zijn over het hekje geklommen en het water in gedoken. Daar hebben we heerlijk op onze rug gelegen, kijkend naar de sterren met wat te drinken. Wat is het leven toch heerlijk!

De volgende morgen was het om 6 uur weer tijd om op te staan, spullen inpakken, aankleden, ontbijten en vertrekken. We hebben eerst 1,5 tot 2 uur gereden en hebben toen een wandeling van ongeveer 3 uur gemaakt. We zijn gewandeld over vlakke paden, door het hoge bush gras, en we hebben een berg beklommen om vervolgens bij het mooiste meertje met waterval te komen waar ik ooit geweest ben. Tussen de bomen verschuilt was een prachtig spat helder meertje. Dit is een van de weinige plaatsen in Darwin waar het veilig is om te zwemmen dus tijd voor een duik. Je kon naar beneden klimmen en het water in wandelen, of van een rots af springen als je ver genoeg kom springen. Ik kon er geen genoeg van krijgen en ben zeker wel 10 keer opnieuw omhoog geklommen om van de rots af te springen. Aan de andere kant van het meertje zijn we een stukje omhoog geklommen, hier kon je heel veel mooie vlinders vinden. Nadat we allemaal weer lekker afgekoeld waren en bijgetankt zijn we terug gewandeld naar de auto. We hebben een plekje opgezocht in de buurt in de schaduw. Hier hebben we geluncht. Nadat we al onze spullen weer ingepakt hadden zijn we doorgereden naar de volgende wandel en zwemplek. We hebben eerst een korte wandeling gehad naar de brug. De brug bracht je naar de andere kant van de rivier, het was een touwladder brug, je mocht 1 bij 1 oversteken. De brug was erg wiebelig, geeft een kik als je de brug oversteekt en je de krokodillen onder de brug kunt zien liggen! Aan de overkant van de rivier stond ons weer een flinke klim te wachten, eindelijk aangekomen bij de top hadden we een prachtig uitzicht, op de top hebben we ons omgekleed en zijn we naar beneden naar het water geklommen aan de andere kant van de berg. Even lekker afkoelen want het is behoorlijk warm in Darwin, iedere dag tussen de 34 en 36 graden. Daarbij is het behoorlijk tropisch, dus zulke wandelingen is flink zweten.

Na de duik was het tijd om terug te gaan naar de auto. Op onze weg terug naar het kamp zijn we bij 2 uitkijkpunten gestopt en bij een termietennest. Hier heeft Mark ons veel verteld over termieten en hebben we ze uit hun nest gelokt. Ik heb ook termieten geproeft op een tomaat. Het smaakt als peper op je tomaat! We zijn weer in de auto gestapt en doorgereden naar het kamp. Hier hebben we een duik genomen in het zwembad, vervolgens hebben we gekookt en gezellig met zijn alle gegeten. Ik heb een douche genomen, wat gedronken met hetzelfde gezelschap als de avond daarvoor en ben vervolgens niet al te laat naar bed gegaan.

De volgende dag ging de wekker om 5:30, spullen pakken, aankleden, ontbijten en gaan met die banaan! We moesten ongeveer 1 uurtje rijden naar de wandelroute die we zouden gaan doen. De wandeling zou ongeveer 4 tot 4,5 uur duren. De wandeling was prachtig! De eerste 3 km was het vlak, de volgende 2 km klommen we van steen naar steen door het water en wandelde we door hoog bush gras, daarna kwamen we bij de berg aan die we gingen beklimmen. Het was die dag erg warm dus dat maakte de wandeling wat zwaarder. De klim was erg stijl en je moest je goed concentreren tijdens het klimmen, waar zet ik mijn voeten neer en waar ga ik me vast houden. Toen we 80% van de klim gedaan hadden, hebben we voor een paar minuten gerust en kreeg je de keuze of je verder wilde klimmen of niet. Jenny, Maikel, Mark en ik zijn verder geklommen de rest heeft gewacht wegens conditie en hoogte vrees. We zijn naar de hoogste top geklommen en het uitzicht was adembenemend! Na een tijdje op de top genoten te hebben was het tijd om terug te gaan. Toen we terug waren bij de rest kregen we opnieuw een keuze, we konden een extra wandeling/klim doen en op het laatst door een cave klimmen. We zijn verder gegaan met dezelfde mensen! Deze klim was erg mooi, alhoewel ik dacht dat Mark ons op het laatste moment voor de gek hield, hij ging op zijn buik liggen, en kroop onder een hele lage rots door, het was dus geen grapje. We zijn op onze buik door een hele lage tunnel geklommen vol met vleermuizen. Het leukste is dat het ongeveer 50/60 meter lang was! Een hele ervaring, de vleermuizen raakte me neus nog net niet aan als ze voorbij vlogen. Ik kwam meer dan smerig de tunnel uit, maar benen waren zowat helemaal oranje haha.

Toen de groep weer herenigd was zijn we terug gegaan naar beneden, hier hebben we even afgekoeld in het ondiepe water bij de walabi falls. We hebben hier wat fruit gegeten en zijn terug gewandeld naar de auto.

Terug gekomen bij de auto, zijn we naar het kamp gereden hier hebben we lunch gehad, de tenten ingepakt en vertrokken terug naar Darwin. Onderweg zijn we bij een cultuur centrum gestopt, hier hebben we een wandeling van 1/1,5 uur gedaan. We hebben heel veel verschillende mooie en hele oude grottekeningen gezien! Vervolgens hebben we onze weg terug naar Darwin voortgezet. Onderweg zijn we nog een keer gestopt bij een uitkijkplaats, ik ben de berg niet opgeklommen omdat ik helemaal niet lekker was. Ik was heel misselijk en had het gevoel dat ik moest overgeven. Waarschijnlijk een beetje te veel zon, ik was de dag ervoor verbrand en mijn plek in de auto was midden in de zon. Ik heb cola gedronken, zoete snoepjes moeten eten, zoute chips gegeten en 1,5 liter water gedronken gemengd met een zakje poeder dat er voor zorgt dat je niet uitdroogt. In de auto heb ik een ander plek genomen eentje in de schaduw. Na een uurtje voelde ik me gelukkig al wat beter. De rest van de dag ben ik uit de zon gebleven en heb ik het rustig aangedaan! (Kon ook haast niet anders want we hoefde alleen maar in de auto te zitten haha). Aangekomen in Darwin, heb ik ingecheckt, boodschappen gedaan, een douche genomen en me klaar gemaakt voor mijn laatste avond uit in Australië.

Mark had voor ons een tafel gereserveerd in een bar naast mijn hostel. We hebben daar lekker met zijn 3e gegeten, vervolgens kwam de rest en hebben we met zijn alle wat gedronken en gedanst! Kortom een super gezellige laatste avond.

De volgende ochtend ben ik op tijd opgestaan om een douche te nemen, al mijn spullen in te pakken en uit te checken. Vervolgens ben ik samen met Maikel naar Peterpans gegaan om dit verhaal te schrijven. Helaas kreeg ik het niet op tijd af, vandaar dat ik nu in het vliegtuig schrijf.

Maikel en ik hebben de shuttle bus naar het vliegveld genomen, en hebben ingecheckt en samen wat gewinkeld. Vervolgens was het tijd om het vliegtuig in te stappen naar Brisbane. In Brisbane heb ik 3 uur op het vliegveld en dan vlieg ik verder!

Ik vind het jammer om Australië te verlaten want mijn tijd hier was absoluut geweldig! Ik heb het enorm naar mijn zin gehad, prachtige dingen gezien, veel leuke mensen ontmoet, ontzettend genoten en ontdekt wat mijn persoonlijke behoeftes zijn waar hecht je veel waarde aan, en wat heb je helemaal niet nodig om heel gelukkig te zien!
Deze reis heeft mij laten zien dat je alles kan doen, zolang je maar in jezelf geloofd!

Kortom deze reis is geweldig geweest en ik zou graag in een paar jaar terug komen! Voor nu op naar mijn volgende avontuur!

Dikke kus,

Esmee

  • 07 April 2014 - 18:59

    Nelly En Bert Megens:

    Hallo Esmee,wat een leuke reis,het zit erop....veel herinnerigen en die blijven,dit neemt niemand je af.
    een goede reis naar huis,en tot ziens.

    nelly en bert megens.

  • 07 April 2014 - 20:17

    Jannie En Peter Diels:

    Hoi Esmee,

    Wat een top reis en wat een avonturen. Geweldig om te lezen hoe je geniet, en ook om te zien hoe goed je jezelf aanpast en vrienden maakt. We hadden ook niet anders van jouw verwacht. en wat leuk om te horen dat je nu alweer plannen maakt om terug te gaan. Beslist doen! Ik heb je even niet gevolgd om dat wij zelf 3 weken in Cuba zaten, ook erg leuk. Maar vergeleken bij al jouw avonturen is dit maar gewoontjes.

    Gr Peter en Jannie. En blijf genieten.

  • 07 April 2014 - 22:54

    Opa En Tineke:

    Wat een spannende reis, vooral in de openlucht slapen. Zou ik ook heel eng vinden. En dan tussen de krokodillen varen. Brrr. Maar wat heb je dat weer mooi beschreven. Tot heel gauw.
    Dan kun je je reisverslag nog eens uitgebreid kleuren. Nog een fijne reis. Een dikke knuffel van ons, opa en Tineke.

  • 08 April 2014 - 08:24

    Francoise:

    Hoi Esmee,
    Super om te horen dat je zo hebt genoten... ik heb zeker van jouw verhalen genoten... ik zou willen dat ik nog een xtje 18 was

  • 12 April 2014 - 13:06

    Ryanne:

    Hoi esmee

    geweldig, vind zichzelf een watje omdat ze geen slang durft vast te houde, maar proeft tusse neus en lippen door, mieren en termieten en tijgersluipgangt tusse de vleermuizen door.... genoten van je verslag, ik wil ook......weer 18 zijn......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Mocht je op de hoogte willen blijven van al mijn avonturen, neem dan in kijkje in mijn dagboek! x Esmee

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 740
Totaal aantal bezoekers 61020

Voorgaande reizen:

25 Januari 2018 - 29 Juli 2018

Tenerife

03 Augustus 2016 - 28 December 2016

Barcelona

22 Maart 2016 - 27 Maart 2016

Seoul

14 Juli 2015 - 19 Juli 2015

Los Angeles!

18 Februari 2015 - 22 Februari 2015

New York!

04 Februari 2014 - 17 Mei 2014

Amsterdam - Australië

07 April 2014 - 11 April 2014

Dubai

Landen bezocht: