mijn eerste berichtje vanaf de andere kant van de - Reisverslag uit Perth, Australië van Esmee Koopmans - WaarBenJij.nu mijn eerste berichtje vanaf de andere kant van de - Reisverslag uit Perth, Australië van Esmee Koopmans - WaarBenJij.nu

mijn eerste berichtje vanaf de andere kant van de

Blijf op de hoogte en volg Esmee

06 Februari 2014 | Australië, Perth

Hallo allemaal!

Dinsdag 4 februari ben ik vertrokken vanaf Amsterdam naar Dubai. Deze vlucht duurde iets langer dan 6 uur. In het vliegtuig zat ik naast 2 Nederlandse meiden, we hebben heel de weg gezellig geklets en gelachen. In Dubai aangekomen moesten zij direct een andere kant op dan ik, we hebben nummers uitgewisseld en afscheid genoten.

Het vliegveld in Dubai is indrukwekkend! Het is ongelofelijk groot met heel veel mooie lichtshowtjes en fonteinen. Ik heb mijn vluchtnummer en gate opgezocht om door te vliegen naar Perth. Om bij de juiste gate te komen moest ik met de metro en vervolgens nog een heel stuk lopen (hopelijk hebben jullie inmiddels een idee hoe groot het vliegveld daar is). Op het vliegveld heb ik even met het thuisfront gefacetimed om aan te geven dat alles goed was gegaan.

Wachtende in mijn gate zat ik naast een Braziliaanse vrouw met man en kinderen die nu voor 3 jaar in perth (mijn eerste stopplek in Australië) woont. Zij heeft mij enkele tips gegeven over de plekken waar je zeker geweest moet zijn in Perth. Toen we aan boord mochten werden we nogmaals gefouilleerd en werden onze tassen nog een keer goed doorzocht. Mijn vlucht zou om 02:55 ( Nederlandse tijd : 23:55) vertrekken maar helaas hadden we wat vertraging.

In het vliegtuig zat ik naast een oud stel, ik vroeg waar ze vandaan kwamen maar de meneer sprak zo onduidelijk dat ik niet kon verstaan wat hij zei, daarom vroeg ik het nog een keer. Toen ik het weer niet verstond durfde ik het niet nog een keer te vragen haha. We hebben een beetje gekletst maar de reis naar Perth was bij lange na niet zo gezellig als mijn reis naar Dubai! Het koppel ging familie opzoeken in Sydney bleek uit ons praatje. Vervolgens heb ik ze geholpen met de tv's/computers in het vliegtuig, wie had dat gedacht?! Dat ik zo atechnisch als maar zijn kan nog ooit iemand verder kon helpen als het gaat om een tv/computer. Haha.

Toen we geland waren na een vlucht van 10 á 11 uur ben ik meteen op pad gegaan voor me koffer. Omdat ze in Australië erg streng zijn op vliegvelden duurt het allemaal heel erg lang want ze controleren werkelijk alles. Toen ik eindelijk mijn spullen had heb ik me op het toilet even omgekleed want pfff wat is het heet hier (32 graden). Hup de shuttle bus in en op zoek naar mijn hostel. Toen ik uit de bus stapte leerde ik meteen 2 meisjes uit Zwitserland kennen en een Duitse jongen Finn. De bus die wij moesten hebben reed voor onze neus weg, dus we besloten een taxi te delen met zijn 4e. We werden voor de deur van ons hostel gedropt dus dat taxi ritje beviel me prima. In de taxi heb ik een beetje rond gekeken en wat gekletst. Wat ik tot nu toe gezien heb is erg mooi!

In het hostel heb ik even lekker een douche genomen. Vervolgens ben ik met de meiden uit Zwitserland wat gaan eten. In dit hostel heb je iedere dag 1 uur gratis WiFi, omdat de meiden uit Zwitserland meteen wilde gaan slapen heb ik mijn uurtje opgemaakt in de bar. Vervolgens ben ik zelf ook naar bed gegaan, na ongeveer 2 uur ging het licht op mijn kamer aan en kwamen er twee meiden binnen. De ene was een beetje het moedertje en de ander was Emmily de zatte tor. Toen het moedertje haar kind in bed gelegd had en ingestopt had, heb ik wat met haar gepraat en eigenlijk is ze hartstikke aardig! We gaan morgen samen naar de winkel om een telefoon kaart te kopen en vervolgens gaan we naar een Australische bank om hier een bankrekening te openen.

Nu ga ik lekker slapen want met al mijn geschrijf en geklets is het hier inmiddels al weer 02:17 (19:17 in Nl) Weltrusten, dikke kus, Esmee!

  • 06 Februari 2014 - 21:09

    Angelique Koopmans:

    Wat fijn om nu al te lezen dat je het zo goed maakt!!! lekker met iedereen een bietje buurten....dat is aan jouw wel besteed!!! zie nu dat dit dagboek al 186x is bekeken!!
    Kunnen wij ook fotoos zien???
    Meidje heel veel plezier en ik mis oe toch,maar zo leuk voor jouw!!!!
    dikke kussssssssss oe tante

    tot snel?! doe voorzichtig.....liefs van ons!

  • 06 Februari 2014 - 22:10

    Gisela:

    Hoi Esmee,

    Ik lees dat je begonnen bent aan je grote avontuur. Wat goed dat je dit doet. Het is een geweldige ervaring en je zult iedere dag genieten, veel mensen ontmoeten en heel veel leren. Maak er een mooie tijd van! Groetjes Gisela

  • 07 Februari 2014 - 06:53

    Rian:

    Hai Esmee,

    Zo je bent een heel avontuur aangegaan!
    Heel veel plezier en succes......geniet er lekker van.

    Maar als ik dit zo lees is het al positief begonnen.

    We zullen je verhalen hier blijven volgen!

    X Rian Filippini

  • 07 Februari 2014 - 07:31

    Joyce Vd Linden:

    Hoi Esmee,

    Fijn om te horen dat je een goede reis hebt gehad (hadden we natuurlijk ook al van jullie pap gehoord) en dat je al contacten hebt gelegd. Maar dat had ik eerlijk gezegd ook niet anders verwacht. Jij maakt het daar wel! Veel plezier!

    Groetjes, Joyce

  • 07 Februari 2014 - 07:49

    Monique:

    Hoi Esmee,
    Fij dat de reis goed is gegaan en dat je al wat mensen hebt leren kennen. Nu volop genieten meid.
    Gr. Monique

  • 07 Februari 2014 - 08:37

    Francis:

    Hoi...

    Al dus een indrukwekkende start gemaakt!!
    Geniet ervan, we blijven je volgen...

    Grts; Fam. v Tilburg

  • 07 Februari 2014 - 09:26

    Angela Renders:

    Hoi esmee een heel fijn verblijf in Australië en heel veel plezier...fijn dat de reis al goed is gegaan ik ga je volgen dat vind ik super leuk..kijk goed uit en nogmaals heel veel plezier groetjes uit berghem.

  • 07 Februari 2014 - 10:21

    Jannie Diels:

    Hoi Esmee,

    Zoals ik al verwacht had maak je snel vrienden want je praat makelijk aan. Geniet van je verblijf in Australie. En het is super leuk om van je avonturen op de hoogte te worden gehouden. Je hebt een hele fijne manier van schrijven . Je kan wat je beleeft goed weergeven super knap. Hopelijk heb je een te gekke fijn tijd daar. We blijven je volgen.

    Gr Peter en Jannie

  • 07 Februari 2014 - 14:33

    Nelly En Bert:

    veel groeten uit herpen en maak er wat van,fijn dat we je kunnen volgen.

    groeten nelly en bert.


  • 07 Februari 2014 - 20:30

    Wilfried & Mariette:

    Nou al spijt dat ik niet meegegaan ben!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Mocht je op de hoogte willen blijven van al mijn avonturen, neem dan in kijkje in mijn dagboek! x Esmee

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 735
Totaal aantal bezoekers 61025

Voorgaande reizen:

25 Januari 2018 - 29 Juli 2018

Tenerife

03 Augustus 2016 - 28 December 2016

Barcelona

22 Maart 2016 - 27 Maart 2016

Seoul

14 Juli 2015 - 19 Juli 2015

Los Angeles!

18 Februari 2015 - 22 Februari 2015

New York!

04 Februari 2014 - 17 Mei 2014

Amsterdam - Australië

07 April 2014 - 11 April 2014

Dubai

Landen bezocht: