Aqwa, Rottnest en Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Esmee Koopmans - WaarBenJij.nu Aqwa, Rottnest en Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Esmee Koopmans - WaarBenJij.nu

Aqwa, Rottnest en Cairns!

Blijf op de hoogte en volg Esmee

14 Februari 2014 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

Mijn 3e verslag heeft even op zich laten wachten maar hier is het dan! Maandag ben ik naar AQWA geweest samen met Riikka, het Finse meisje dat ik eerder deze week heb leren kennen. AQWA is een soort van dierentuin waar je alles kan zien wat onderwater leef, het ligt dan ook direct aan zee. Mijn dag in AQWA was fantastisch! Je hebt verschillende afdelingen, zo heb je een afdeling voor de schildpadden, aanraak, kwallen, roggen, koraal en een afdeling met de gevaarlijkste vissen en onderwater slangen te wereld! AQWA was echt prachtig en leuk ingedeeld. Aanraak afdeling klinkt een beetje raar maar dat was een soort van vijver buiten, en alles in die vijver mocht je vasthouden en aanraken zolang je het maar niet uit het water haalde. Ik heb een zeester vast gehouden, een rog en een haai (tje) geaaid!

Het allerbeste van AQWA moet nog komen dat is namelijk de onderwater tunnel! In deze tunnel zit een soort van kassa band, daar ga je op staan en de band neemt je mee door de tunnel! Je hebt water boven je en aan de zijkanten dus je observeert verschillende vissen, haaien, schildpadden, roggen etc. Vanaf alle kanten! Ze zwemmen zelfs regelmatig over je heen! De tunnel was in een woord GEWELDIG!

De meeste bezoekers maakte 2 rondjes (het was namelijk een flinke ronde), koppels met kinderen maakte vaak 3 rondjes (de kinderen rende vaak het eerste rondje alleen over de rol band en riepen kijk mama/papa een haai! De andere 2 rondjes zagen ze meestal pas de rest). Wij waren duidelijk de aller kleinste kinderen in het hele aquarium, wij hebben namelijk welgeteld 17 rondjes door de tunnel gemaakt, in totaal 400 foto's/filmpjes gemaakt en van 10 tot 16:30 doorgebracht in AQWA!

Toen het personeel ons vort uit de tunnel keek zijn we met de bus teruggegaan naar de stad en hebben we wat gewinkeld en wat boodschappen gedaan! 'S avond ben ik met de meiden van mijn kamer pizza gaan eten, lekker!

Vervolgens ben ik als een gek al mijn spullen in gaan pakken, en vroeg gaan slapen (al hoewel dat was de bedoeling, door alle indrukken en vooruitzichten sliep ik rond 1 uur nog niet!)

De volgende ochtend ging de wekker om 5 uur! (Dat noemen ze dan vakantie, zo'n tripje naar Australie, gekkenwerk!) ik moest uitchecken, douche, ontbijten, en de trein van 6:10 halen! Dat is allemaal gelukt en als je ergens naar uit kijkt heb je niet eens in de gaten hoelaat het is! Dinsdag ben ik dus heel de dag naar Rottnest island geweest, we hadden de boot om 7:15 (ik schreef in mijn vorige verslag andere tijden, ik zat totaal verkeerd) en kwamen rond 8:00 aan op Rottnest island, hier hebben we een fiets gehuurd en snorkelspullen.

Rottnest island is het bekendste en favoriete eiland in Perth en omstreken. Ik begrijp waarom dat is, het eiland is prachtig! Ik heb de hele dag de allermooiste vakantie plaatjes gezien! We hebben het hele eiland rond gefietst (en dat zijn heel veel km's) en we hebben 3x gesnorkeld, allemaal op andere riffen op het eiland. Ik heb veel verschillende soorten vissen gezien, maten en kleuren, prachtig!

We zijn om 15:55 op de boot terug gegaan, en waren rond 17:30 terug in het hostel. Hier heb ik als een sneltrein gedoucht en gegeten. Ik heb mijn spullen gepakt en ben richting het busstation gegaan om uiteindelijk op het vliegveld terecht te komen.

Ik ben dinsdag avond naar Cairns gevlogen dit is mijn eerste bestemming aan de oostkust. De vlucht was om 21:15 en duurde ongeveer 4,5 uur. Ik arriveerde in cairns rond 4:15 (+ 2 uur andere tijdzone!). In de bus leerde ik een meisje uit Canada kennen en wij hadden die avond de zelfde vlucht! In de bus hadden we al afgesproken om een taxi te delen, dit hebben we die nacht ook gedaan! Ik was rond 5 uur in mijn hostel, en dankzij mijn lieve papa en mama had ik een super kamer, bedankt!

De vlucht was goed gegaan dit heb ik aan het thuisfront laten weten en ik ben kapot moe naar bed gegaan!

In Cairns heb ik lekker 3 nachtjes en 2 dagen uitgerust, ook heb ik mijn was gedaan en heb ik allemaal saaie dingen in de stad geregeld! (Bankzaken etc). Mijn hostel resort lag best ver van het centrum en dat is waarom ik vandaag naar dreamtime ben vertrokken, een hostel midden in het centrum! Ik ben vandaag naar het zwembad geweest met Sue, een meisje uit Korea en zij is hier om haar Engels te verbeteren. Dat is inderdaad erg hard nodig want om eerlijk de zijn komt er veel geluid uit haar mond maar versta je er geen zak van. Daarbij is mijn Engels perfect hahaha!

Vandaag heb ik een tour geboekt naar de great barrier reef, heb ik een onderwater camera gehuurd en heb ik een tour naar het regenwoud geboekt. Ik zal jullie wat vertellen over de duiktour, tijdens deze tour zit ik 3 dagen op een cruise en slaap ik 2 nachten op het cruise. Ik ga iedere dag overdag 3 duiken maken en in beide nachten nog een nacht duik, totaal 11 duiken! Ik heb voor drie dagen een onderwater camera gehuurd en ik heb hem vandaag getest in het zwembad! Ik ga proberen de mooiste momenten vast te leggen, ik ben helaas alleen niet de beste fotograaf!

Ik verwacht op het cruise geen internet te hebben, dus tot over een paar dagen!

Kus Esmee

P.s dreams are coming true!

  • 14 Februari 2014 - 15:12

    Opa Paul En Tineke:

    Hai Esmee, Alweer hebben we het reisverslag aan een stuk uitgelezen. Je schrijft echt heel boeiend, hoor Esmee. Geweldig. Je hebt 3 maanden de tijd om een super-fotografe te worden. Dus neem de tijd. En de foto's die we gezien hebben zijn hartstikke mooi.
    Tot Noors en nog veel plezier. Liefs van opa en mij :-)

  • 14 Februari 2014 - 15:15

    Monique Van Raay:

    Hoi Esmee,
    Fijn dat het allemaal goed gaat en dat je het naar je zin hebt. Veel plezier op de cruise.
    Geniet er van.
    Groetjes peter,monique en fem

  • 14 Februari 2014 - 18:46

    Linda Willems:

    Hoi Esmee

    Leuk om jou verslagen te lezen zo te lezen geniet je er echt van super fijn!!!
    Wat heb je leuke dingen ondernomen en fijn dat alles verder goed gaat,
    ik hou je blog in de gaten kijken hoe je reis verder verloopt en welke leuke dingen je tegemoet gaat
    Groetjes linda

  • 14 Februari 2014 - 21:29

    Angelique Koopmans:

    Heb helemaal in een deuk gelegen om je verhaal!!! Geweldig!!!!!
    Fijn om je effe gezien te hebben.... XXX. Oe tante

  • 15 Februari 2014 - 18:32

    Jannie En Peter Diels:

    Hoi Esmee,

    Een verhaal om van te smullen, een groot avontuur met jouw in de hoofdrol. Ik heb erg genoten van je belevenissen. Leuk om te horen dat je zoveel indrukken opdoet. Ik kijk al met spanning naar je verhaal uit over je boottocht en je duikavontuur. Geniet ervan!

    Gr Peter en Jannie

  • 16 Februari 2014 - 12:16

    An Van Asseldonk:

    Hallo Esmee
    Lees met grote belangstelling jou reisverslagen ,mooi dat je zoiets al mee kunt maken op zo,n jonge leeftijd.
    Geniet ervan tante An.

  • 18 Februari 2014 - 10:15

    Nelly En Bert:

    Dag Esmee,gezellig om met jou mee te reizen door Australie via jou berichten, het is goed te volgen,
    pluk de dag 3 maanden zijn snel om.

    groeten nelly en bert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Mocht je op de hoogte willen blijven van al mijn avonturen, neem dan in kijkje in mijn dagboek! x Esmee

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 652
Totaal aantal bezoekers 61033

Voorgaande reizen:

25 Januari 2018 - 29 Juli 2018

Tenerife

03 Augustus 2016 - 28 December 2016

Barcelona

22 Maart 2016 - 27 Maart 2016

Seoul

14 Juli 2015 - 19 Juli 2015

Los Angeles!

18 Februari 2015 - 22 Februari 2015

New York!

04 Februari 2014 - 17 Mei 2014

Amsterdam - Australië

07 April 2014 - 11 April 2014

Dubai

Landen bezocht: