Regenwoud,Magnetic island,Mission&Airlie Beach! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Esmee Koopmans - WaarBenJij.nu Regenwoud,Magnetic island,Mission&Airlie Beach! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Esmee Koopmans - WaarBenJij.nu

Regenwoud,Magnetic island,Mission&Airlie Beach!

Door: Esmee Koopmans

Blijf op de hoogte en volg Esmee

26 Februari 2014 | Australië, Airlie Beach

Lieve volgers,

Opnieuw bedankt voor jullie geweldige reacties! De reacties doen me goed aan de andere kant van de wereld!

Zoals ik in mijn laatste verslag vertelde heb ik een mooie route uitgestippeld en leuke tours geboekt! Dit heb ik allemaal geregeld op Dinsdag. Mijn bedoeling was eigenlijk om leuke mensen te leren kennen in Cairns en daarmee een auto of een camper te huren om zo vervolgens de oostkust af te reizen. Die mensen had ik na een week Cairns nog niet gevonden en ik dacht dit is waarschijnlijk gewoon niet de juiste plek, ik moet verder naar de volgende plek. Op woensdag kwam er een meisje in het hostel, en we raakte meteen aan de praat.

Het meisje Lina, komt uit Duitsland en is net als ik helemaal gek van paarden. We spraken wat over onze hobby tot het onderwerp plannen en reizen aangesneden werd! Lina is 19 en heeft 5,5 maanden op een manege in de omgeving van Sydney gewerkt en heeft daar op die stal haar vriendje leren kennen (een bekende internationale springruiter uit Engeland). De manege waar Lina werkte voelt voor haar inmiddels als haar 2e thuis!

Lina wil graag de hele oostkust afreizen, maar omdat ze heimwee heeft naar de manege wil ze het niet alleen doen. Het klikte meteen erg goed tussen ons en ik heb vertelt wat mijn plannen zijn. Lina en ik waren het er al snel over eens dat het een goed idee zou zijn als we samen zouden gaan. We hebben onze spullen gepakt en zijn naar de stad gegaan om daar een reisbureau te bezoeken. Lina heeft precies hetzelfde geboekt als ik, wij reizen de komende 3 weken dus samen! Als we elkaar na deze 3 weken nog niet beu zijn en het nog steeds goed klikt gaan we samen door tot Sydney. Als het in deze 3 weken botst, reizen we alleen dezelfde route en slapen we in dezelfde hostels, maar dat is ook zo met nog 100 andere (misschien wel meer) dus als we niet met elkaar op willen trekken is dat ook mogelijk. Als je met 30 man in een klas zit heb je ook met sommige veel op en met andere niks of weinig. Deze plannen samen met Lina zijn gemaakt op Woensdag en we zouden vrijdag vroeg in de morgen al vertrekken! Ik zou Donderdag de hele dag een tour hebben naar het regenwoud en Lina kon the great barrier reef in Cairns natuurlijk niet missen. Terug gekomen in het hostel heeft Lina voor de donderdag een dagtrip naar the great barrier reef geboekt. De komende tijd was dus goed gevuld met activiteiten en wij waren klaar voor ons avontuur!

Woensdag avond was het thema avond in het hostel, Aussie bbq-night met een vuurshow. Lina is vroeg naar bed gegaan en ik ben naar de bbq gegaan. Tijdens de bbq-night heb ik voor het eerst Krokodil en Kangaroe geprobeerd en ik vond het erg lekker! Om 8 uur begon de vuurshow en het was net een groot circus op de binnenplaats van het hostel, prachtig om naar te kijken. Na de show kon je nog een workshop volgen om de basis handelingen te leren, mooi om te zien maar ik voelde me niet geroepen om met vuurballen te gaan staan zwaaien! Ik heb gezellig even geklets via FaceTime, een goeie douche genomen en ik ben vervolgens naar bed gegaan.

Donderdag was het zo ver de trip naar het regenwoud met Uncle Brian's! Ik had heel veel complimenten over dit bedrijf en de tour gehoord dus ik was erg benieuwd! Om 8 uur werd ik opgepikt vanaf mijn hostel, de buschauffeur stelde zich voor en zijn naam was Sid. Hij vertelde dat hij de gids zou zijn voor die dag, en dat alles in de bus toegestaan was. Zingen, dansen, springen, eten, drinken zo gek je het maar bedenken kon. Ik stapte de bus in en iedereen was meteen heel vriendelijk! We reden een rondje om de andere op te halen, en voor we vertrokken waren begon de buschauffeur ons al te entertainen!

Hier in Cairns wordt er erg veel aan de weg gewerkt. Sid noemde het personeel dat aan de weg werkte gekleurde pinguïns in verschillende soorten en maten. Er was personeel met een blauwe of een zwarte broek, een gele of een oranje trui en met een hoedje of een blauwe helm. Sid stelde voor om naar alle mensen te zwaaien, en na aanleiding van hen reactie te bepalen of ze een goede of een slechte dag hadden.

Wij hebben dus vanaf 's morgen 8 uur tot 's avonds 9 uur naar iedereen gezwaaid, getoeterd en geschreeuw die het dan ook maar enigszins kon zien of horen. Kun je je dat voorstellen? Je staat te werken en ineens komt er een bus voorbij met ongeveer 20-25 halve zolen die gigantisch d'r best doen om op wat voor manier dan ook contact met je te krijgen, klinkt als een kinderfeestje niet waar?!

Tussen al het gezwaai en geschreeuw door was het tijd voor een voorstel rondje. Iedereen vertelde zijn naam, waar hij of zij vandaan kwam, hoelang hij of zij in Australië zou blijven en zijn of haar reisdoel.

Sid was er erg goed in om de sfeer er in te houden, als hij merkte dat er iemand lag te slapen in de bus, niet aan het kletsen was of een beetje sip keek, begon hij te slingeren en ging hij met de koppeling klooien zodat de bus schokkende bewegingen maakte en iedereen weer wakker was!

Tijdens deze tour zouden we naar 5 verschillende plekken gaan, op 4 van de 5 plekken was er een mogelijkheid om te zwemmen. Het duurde ongeveer 45 minuten denk ik om de eerste plek te bereiken. Het was veel gekkigheid maar Sid was ook zeker een goeie gids. Hij kon ons veel vertellen over de verschillende dieren, planten, bomen, watervallen etc. In het regenwoud. Zo kregen wij onderweg naar het regenwoud op sommige plekken uitleg over de groei van een bananen boom, het ontstaan van het regenwoud, het ontstaan van de dorpjes en bedrijven etc.

Vlak voor wij onze eerste stop plek in het regenwoud bereiken stopte Sid de bus langs de weg. Hij zou een leuk muziekje voor ons draaien. Ik ben de titel van het liedje vergeten maar in het liedje werd omschreven op een zeer komische manier wat er allemaal wel niet mis kan gaan in het regenwoud. Alle mogelijke manieren om te sterven in een regenwoud werden ons verteld in een coupletje. Sid vertelde ons dat we nog terug konden als we dat wilde, gewoon als maar Cairns aanhouden en lopend zou je er over een uurtje of 5 wel zijn! Verder gaf Sid ons ook nog even de gelegenheid om gedag te zeggen tegen vrienden en familie voor het geval we gebeten zouden worden door een slang ofzo haha.

Toen niemand een afscheidstelefoontje pleegde of uitstapte zijn we toch maar gewoon verder gereden. Aangekomen op de eerste plek, kregen we een rondleiding door het regenwoud. Sid heeft ons veel verteld over de verschillende soorten planten, bomen en dieren. Nadat iedereen meer dan genoeg foto's gemaakt had gingen we naar een picknick plek voor morning tea (gewoon water of jus d'orange, maar het klinkt wel leuk). Tijdens de morning tea hebben we kennis gemaakt met een Australische delicatesse! Het is een soort van heel luchtig chocolade cakeje met cocosnootrasp bovenop, heerlijk! Plaats 1 was meteen een plek waar we konden zwemmen. Prachtige plek om af te koelen, en afgekoeld was ik na mijn duik zeker want het water was behoorlijk koud. Vlak bij het water had je wat rotsen en het water was diep genoeg om op de rots te klimmen en in het water te springen. Dit heb ik als Jane zijnde natuurlijk niet aan me voor bij laten gaan! (als enige meisje). Er waren een paar wildelingen die het nog gekker maakte, zij klommen in een hele hoge boom en maakte een of zelfs een dubbele salto vooruit of achteruit vanuit de boom in het water. Dit heb ik wel aan me voorbij laten gaan haha goed om je nek te breken, wordt je niet gebeten door een slang verongeluk je op die manier wel!

Na alle waterpret was het tijd om weer de bus in te gaan, het was nu zeker een uur rijden naar de volgende plek. Sid had voor deze bustrip een leuk spelletje bedacht om elkaar een beetje beter te leren kennen. Ik verwachte een nieuw voorstel rondje maar dat iets gedetailleerder maar Sid had een ander idee. Hij liet een doosje met lucifers rondgaan, iedereen moest er eentje uitpakken en in zijn mond stoppen. Sid beloofde als we het goed deden we daar iets lekkers voor terug kregen. Toen iedereen klaar zat met de lucifer in zijn mond kregen we van Sid een klein ringetje, je snapt de bedoeling natuurlijk al. Wij moesten via onze lucifer het ringetje doorgeven, zo komen de vreemdste houdingen te voorschijn en dat leverde dolle pret op. Toen het ringetje eindelijk achter in de bus was en wij wachten op de traktatie moest het ringetje eerst weer naar voren in de bus. Toen het ringetje weer terug was bij Sid werden we beloond met grote chocolade repen. Voor we het in de gaten hadden waren we op stop plek nummer 2.

Bij stop plek 2 kregen we opnieuw uitleg over de bomen, planten en dieren. Na een tijdje bereikte we de plek waar we konden zwemmen, dit was in de buurt van een waterval. De plek waar we konden zwemmen was een soort van wildwaterbaan in de natuur. Je kon op de rots klimmen en je vervolgens mee laten voeren door de stroming van het water naar beneden. Dolle pret!

Na zo'n 15 keer van de wildwaterbaan geweest te zijn was het opnieuw tijd voor de volgende plek. Dit keer was het ongeveer 1 uur rijden, Sid had hier natuurlijk weer iets op bedacht. Onder een aantal stoelen in de bus lagen boxen met daarin allemaal spelletjes, muziekinstrumenten, stiften, etc. Na veel winnen en verliezen, vol getekende ramen en hoofden en een route vol musicale herriemakers was het tijd voor lunch. We hadden lunch in een klein café. We kregen couscous met salade, brood en kippenvleugeltjes. Vervolgens was er ook nog een lekker dessert, brownies met ijs!

Vanaf het café was het nog ongeveer 10 minuten in de bus naar de milla milla falls (opzoeken via Google is de moeite waard). Dit is een hele bekende en mooie waterval. Bij deze waterval zijn verschillende scenes voor verschillende films opgenomen. Wij hebben hier lekker gezwommen en genoten van het uitzicht.

Na een tijdje was het weer tijd om naar de volgende plek te gaan. Dit was niet ver weg 15-20 minuten rijden. Dit was een groot meer, met super helder en lekker warm water, prachtig! In het meer hebben we schildpadden gezien, en heel veel vissen. Er was een soort van betonnen vierkant blok in het water waar je vanaf kon springen, duiken, je kon het zo gek maken als je zelf wilden. Na het zwemmen was het tijd voor afternoon tea (jus d'orange, water, warme chocomelk, marshmallows, muffins, etc).

We hebben hier de zonsondergang bekeken en zijn doorgereden naar de laatste stop plek, dit was de plek waar je een grote kans had op het zien van een possum, ik weet hiervoor het Nederlandse woord niet maar ik denk dat het een soort van bevers zijn. De kans was groot maar helaas hebben wij de kleine beestjes niet gezien. Als troost stopte Sid bij een café langs de weg voor chips en koude biertjes!

De weg terug naar Cairns was een groot feest! Ik voelde me als een klein kind op schoolreisje alleen dan met een leuke buschauffeur! Dat was op de basisschool zeker anders, je mocht namelijk geen herrie maken, niet snoepen, niet drinken en je mocht al helemaal niet gaan staan op je stoel of in het gangpad, dit mocht van Sid dus wel allemaal. De terugweg duurde ongeveer 1,5 uur maar ik zou willen dat het 5 uur duurde. Ik heb meer in het gangpad gedanst op de magarena dan braaf stil gezeten op mijn stoel, geweldig! We hebben heel de weg gezongen, geklapt, gedanst en gek gedaan. Hoe harder wij zongen en hoe meer wij dansten, hoe groter het applaus van Sid was. Sid was een top Dj en hij was ook erg goed met de lichten, hij knipperde namelijk met de lichten van de bus op de maat van de muziek mee. Zoals de meeste buschauffeurs rood aanlopen als je beweegt op je stoel stelde Sid voor om allemaal op je knieën omgedraaid op je stoel te gaan zitten, en te doen alsof we in een achtbaan zaten als we van een berg af reden. Dat betekend of the wave doen of je handen los! Op deze manier hebben wij de 1,5 durende busreis volgemaakt.

Helaas werd ik als eerste terug gebracht naar mijn hostel. Aangekomen in het hostel was het tijd voor een lekkere douche, snel alles pakken, even wat contact met het thuisfront en slapen want we moesten de volgende dag weer vroeg op om naar de volgende plek te gaan, Mission Beach.

Lina en ik hebben een buspas gekocht. Lina vanaf Cairns tot Sydney en ik vanaf Cairns tot Melbourne. Wij reizen met the greyhound, het werkt als volgt. Je logt in op de site en boekt het ticket dat jij graag wil hebben. Wij hebben gekozen voor the greyhound omdat deze bus op sommige trajecten wel 4/5 keer per dag vertrekt zo kunnen wij zelf kiezen welke tijd ons het beste schikt, ideaal! Van Cairns naar Mission Beach hadden wij de bus van 07:45. Het was gelukkig geen lange zit en we waren dan ook al om 10 uur in Mission Beach. Tijdens de busrit hadden we ons hostel gebeld voor de pick up service! Wij zijn dus van de ene in de andere bus gestapt. Aangekomen in ons hostel hadden we niet de meest vriendelijke receptioniste, het was half 11 en we konden pas om 1 uur inchecken. Na 2,5 uur gewacht te hebben wilde we inchecken maar werkte het internet niet, dus de receptioniste kon ons niet vertellen in welke kamer we die nacht zouden slapen. Ze beloofde ons om de computer goed in de gaten te houden en ons direct in te checken zodra het mogelijk was. Na 10 sigaretten met haar vriendinnen, en 3 colaatjes pootje badend in het zwembad ging ze dan toch maar even op de computer kijken. Wonder boven wonder kon ze ons binnen 3 minuten vertellen dat we in kamer 5 sliepen! Omdat het hostel in the middle of nowhere ligt, was er een busservice naar de stad op bepaalde momenten van de dag. Je moest je inschrijven op de lijst bij de receptie en dan kon je mee met de bus. Wij hadden ons ingeschreven voor de bus van 14:40 en deze bus hebben we maar net gehaald door het hele incheck gedoe.

Aangekomen in de stad merkte we al meteen dat je het eigenlijk niet eens een stad kon noemen. 3 winkels met kleren, hoeden, slippers en zonnebrillen, een postkantoor, een restaurantje en een supermarkt. Wij zijn naar de supermarkt geweest om wat boodschappen te doen. Toen we voldoende eten in hadden geslagen voor de komende 2 dagen, hebben we gewacht op de bus die ons terug zou brengen naar ons hostel. 'S avonds hebben we gekookt en de hele avond lekker gezwommen. We hebben een douche genomen en vervolgens nog wat gedronken met de mensen die we die dag hadden leren kennen.

De volgende dag hebben we de bus weer naar de stad genomen. We waren rond half 10-10 uur in de stad. Het was abnormaal warm dus wij zijn de kleding winkels ingegaan voor de airco haha. Nadat we alle kleding wel vort gezien hadden zijn we op het binnenplaatsje van de winkels gaan zitten, hier lagen leuke tijdschriften en was nog steeds airco. Nadat we weer helemaal bij waren wat betreft de roddels besloten we naar het strand te gaan. Toen we ongeveer 5 minuten op het strand lagen begon het super hard te regenen, we hebben onze spullen snel ingepakt en zijn gevlucht naar de eerste de beste overkapping. We keken op ons busschema om terug te gaan naar ons hostel en de bus terug zou vertrekken om 12 uur, laat het net 12:05 zijn.... Diepe zucht want de volgende bus kwam pas weer om 15:50. Omdat wij echt de hele stad al gezien hadden, besloten we maar te gaan lunchen we kregen toch honger. We zijn naar het enige restaurantje geweest wat er was en laat dat nou net een vis restaurant zijn. Zoals sommige van jullie misschien wel weten ben ik nogal een piepert met eten. Zo eet ik bijvoorbeeld helemaal geen vis! (Altijd fijn in een vis restaurant). Het enige vlees dat er was, was te vinden op de kinderkaart, kipnuggets! Dat heb ik dus op, en dat was super lekker! Kipnuggets met sla, frietjes en een verrassings ijsje! Haha.

Nadat we van 12:15 tot 15:30 in het restaurant hadden gezeten kwamen we op het idee om waspoeder te kopen en onze kleren te gaan wassen. We zijn naar de supermarkt gewandeld en vervolgens weer terug naar de plaats waar we opgepikt zouden worden door de bus. Helaas zat de bus helemaal vol en was er geen plaats meer voor ons. De buschauffeur zou iedereen naar het hostel brengen en ons dan op komen pikken, prima wij wachten nog wel even hoor!

Toen we eindelijk terug waren in ons hostel hebben we de was gedaan, gekookt en gegeten. Na een hele dag wachten waren we toe aan relaxen, we hebben lekker heel de avond gezwommen en gekletst aan het zwembad. Om half 10 toen we uit het zwembad kwamen leken onze handen op de handen van de oudste vrouw in het bejaardenhuis! Tijd voor een warme douche. Het was die avond movie night. We hebben een leuke romantische komedie gekeken en zijn gaan slapen.

De volgende dag was het tijd om uit te checken (dit vonden wij heeeeeeeel erg jammer). 'S morgens vroeg een frisse duik in het zwembad, koffer pakken en met de bus naar de plek waar the greyhound ons op zou pikken. Om 10 uur zaten we in the greyhound en gingen we een zit van 4 uur tegemoet. Om 14 uur waren we in Townsville, vanaf hier hebben we de boot gepakt naar Magnetic Island. Aangekomen op Magnetic island hebben we onze spullen op de kamer gedumpt en hebben we gewandeld over het strand. Op het strand kwamen we meiden tegen die we in Mission Beach hadden leren kennen. We hadden afgesproken om die avond samen naar het national park te gaan in de hoop koala's te spotten. De tocht door het park was erg gezellig en yes we hebben wilde koala's gezien, prachtige beesten!

'S avonds rond 8 uur hebben we wat gegeten en gedronken in de bar, en zijn we later op die avond gaan slapen. Tijdens het eten hebben we plannen gemaakt voor de volgende dag, we wilde een auto huren om zo over het hele eiland te touren. Toen we voor informatie naar de receptie gingen vertelde zij ons dat je geen auto kan huren als je onder de 21 bent, helaas!
We konden fietsen huren maar daar hadden we allebei geen zin in. Toen hebben we maar een dagkaart voor de bus gekocht. We zijn vroeg in de ochtend in de bus gestapt en zijn naar de supermarkt gegaan om wat lekkere dingen te kopen die we die dag mee konden nemen. Toen we boodschappen gedaan hadden zijn we weer in de bus gestapt. We zijn gewoon blijven zitten tot we een mooie plek zagen waar we uit wilde stappen. De plekken waren allemaal mooi, toch zijn we pas uitgestapt op de laatste plek, horseshoe bay. Het is hier nu kwallen seizoen, en op het strand van horseshoe bay hebben ze een stuk in het water afgemaakt zodat je toch veilig kan zwemmen.

We hebben lekker gezwommen en gegeten op het strand. Zo gingen we steeds van plek naar plek, heel relaxed en het is een prachtig eiland. Tegen half 6 zijn we vanaf het strand opnieuw naar de supermarkt gegaan om eten te kopen voor in de avond. We hebben tortilla's gegeten, heerlijk gekookt al zeg ik het zelf! Het was spelletjes avond in de bar en daar zijn we wezen kijken, elke keer blijkt wel weer dat de Engelse met een biertje op heeeeeeel erg gek zijn.

Lina en ik lagen eigenlijk niet op dezelfde kamer maar er was een bed leeg op de kamer van Lina dus ik ben mooi daar gaan slapen. Gezellige mensen en goeie airco, ik had mijn keuze dus snel gemaakt. Het reizen met de bus was prima maar we moesten wel vaak en lang wachten op de bus, rijd maar 1x in het uur/1,5 uur. Toen de Duitse jongens van 19 jaar waarmee we op de kamer lagen vertelde dat ze een auto hadden gehuurd en heel de dag rondgetoerd hadden zakte onze broek af! Maar goed een kleinigheidje houdt je toch.

De volgende dag was het weer tijd om uit te checken, we hebben de bus om 9:40 gepakt naar de boot. De boot vertrok om 10:15 en the greyhound vertrok om 11:30 dat sloot dus allemaal prima op elkaar aan zonder overdreven lang te hoeven wachten. De bus reis vanaf Townsville naar Airlie Beach duurde opnieuw ongeveer 4 uur. De busreis was prima, ik heb wat muziek geluisterd, naar buiten gekeken (prachtige uitgestrekte natuur) en mijn blog verhaaltje bij gewerkt want het was al weer een tijdje geleden dat ik iets geschreven had.

We kwamen in de middag aan in Airlie Beach en mijn eerste indruk was meteen goed! Helaas was er geen pick up service en we hadden geen taxi besteld dus dat werd lopen. Het hostel was ongeveer 15 minuten van ons vandaan, prima te doen dus.

Aangekomen in het hostel waren we allebei erg blij, prachtige luxe kamer, mooie stranden, leuke winkels, prima vertoeven! We hebben een douche genomen en zijn de stad ingegaan, we hebben wat winkels bekeken en een stukje over het strand gewandeld. Onze kamer genoten waren erg leuk (een koppel uit Duitsland samen op reis) en we besloten met zijn 4e ergens wat te eten. We zijn naar Down Under gegaan en ik heb een goeie steak op! Vervolgens hebben zij ons wat leuke plekken laten zien in de stad. Vervolgens zijn we naar een bar gegaan om nog wat te drinken. We hebben gezellig gekletst en gelachen.

Vandaag gaan Lina en ik wat rond kijken in de stad en naar het strand. We hebben nog niet echt plannen, dus het kan nog van alles worden vandaag!

Ik zal weer wat leuke foto's toevoegen aan mijn verslag, ik hoop dat jullie het leuk vinden om deze te bekijken. Ik heb het enorm naar mijn zin hier in Australië en ik hoop dat jullie een beetje mee kunnen genieten door mijn verhalen!

xxxxx

Esmee

• 26 Februari 2014 - 21:37

Gerry Van De Ven:

Geweldig Esmee, wat zie jij een mooie dingen, en wat gaat het je goed af!geniet nog lekkerder Gerry v.d. Ven

• 26 Februari 2014 - 21:46

Opa Paul En Tineke:

Hai meissie, opa zegt meidje. Weer heerlijk jouw reisverslag gelezen. Je ziet dat je er zin in krijgt. Lekker lang lezen, heerlijk. Geniet maar hoor. We zien en horen je nog wel. Veel plezier. En een dikke knuffel van opa en mij. :-)

• 27 Februari 2014 - 21:15

Wilfried:

Een jaloersmakend verslag. Zwemmen midden in de natuur in kristalhelder water. Dat is weer eens wat anders dan in de Jacuzzi. Hadden ze ook een lekkere cocktail?

Wilfried en Mariëtte

• 28 Februari 2014 - 20:49

Jannie En Peter Diels:

Hoi Esmee,

Weer een te gek verslag, en wat een lol. Leuk om te lezen en te horen dat je zo geniet. Prachtige dingen zien onderweg en dan op zijn tijd stoppen en een lekker duik nemen. En een lekker drankje op zijn tijd. Wat een top tijd voor je. Geniet er maar lekker van . En wat een schitterend lang verhaal. Ik kijk alweer uit naar je volgende avontuur.

Gr Jannie en Peter

• 28 Februari 2014 - 21:09

Corry Van Berkel:

Hoi Esmee wat een leuk verslag heb je gemaakt.Ben helemaal jaloers,nee hoor meis geniet maar met volle teugen,ik blijf je reis volgen. Heb het in mijn nieuwe huis reuze naar mijn zin.Dikke kus.

• 02 Maart 2014 - 10:07

Jannie Diels:

Hoi Esmee,

Ik heb de Milla,Milla Falls op gezocht en ze zijn inderdaad schitterend.

Gr Jannie

• 04 Maart 2014 - 10:34

Nelly En Bert:

Hallo Esmee,je verslag zitten lezen,weet je wat ik dacht......Esmee in Woord en Beeld prachtig,ik kijk uit naar je volgende verslag.Hier de laatste carnavalsdag,mooi weer de Burgemesterscaravaan kan vertrekken.

alaaf uit Herpen nelly en bert.