Ik heb intens genoten! - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Esmee Koopmans - WaarBenJij.nu Ik heb intens genoten! - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Esmee Koopmans - WaarBenJij.nu

Ik heb intens genoten!

Door: Esmee Koopmans

Blijf op de hoogte en volg Esmee

02 Mei 2018 | Spanje, Santa Cruz de Tenerife

Daar ben ik weer, een nieuw verslag. Het heeft opnieuw even op zich laten wachten, maar als je leest wat ik allemaal gedaan hebt, begrijp je dat meteen!

Mijn laatste verslag eindigde in het vliegtuig terug naar Tenerife vanaf Barcelona. Weet je nog? Op woensdag een paar dagen later dan gepland omdat ik mijn vlucht gemist had, precies dat ja..

Vanaf het moment dat ik thuis ben geweest heb ik gewerkt als een paard! In Nederland moest ik met een groep andere studenten namelijk een strategisch marketingplan schrijven. In principe hadden we daar heeeeeeeeel erg lang de tijd voor, maar wij houden er als student zijnde van om het een beetje spannend te maken. Wij hebben een opdracht waar 12 weken voor staan, dan ook in 1,5/2 weken gemaakt. Mensen die mij goed kennen weten dat ik houd van strakke planningen. Met mijn time management zit het wel goed, zolang je maar blijft ademen haha. Maar tot donderdag 12 april 16:00 uur had ik bijna geen tijd om te ademen in combinatie met language school, privé lessen Spaans en school (spijbelen was niet echt meer een optie na alle uren die ik al gespijbeld had).

Daarnaast ben ik al een tijdje niet zo happy in mijn huis. Mijn huisgenoten gaan van tijd tot tijd om met het huis alsof het een varkensstal is en daarnaast hebben ze ook nogal moeite met op tijd rekeningen betalen. Of eigenlijk met betalen in het algemeen! Ik ontvang de ene na de andere betalingsherinnering… Daarom ben ik als een gek opzoek gegaan naar een nieuw appartement. Vrijdagochtend had ik een afspraak om er eentje te gaan bekijken. Prachtig maar een rot locatie en ik denk dat niemand samen wil wonen met een moeder (80 jaar) en haar dochter (45 jaar). Niet mijn ding, door naar mijn Spaanse privé les. Helaas hadden wij elkaar verkeerd begrepen en stond ik voor een gesloten duur, daar had ik dan 50 min voor in de bus gezeten :(

Een echte vrijdag de 13e! Bah. Gelukkig kan ik goed omgaan met teleurstellingen, ik heb mezelf namelijk bij het eerste het beste terras in de zon getrakteerd op een glas koude witte wijn en een stuk aardbeientaart. Aanrader ;)

’s Avonds ben ik op stap geweest met Maria. We zijn naar een kroeg geweest in La Laguna en daar heb ik voor het eerst in mijn leven biljard gespeeld. Mijn eerste schoten waren niet overtuigend, maar na een paar keer oefenen overweeg ik nu een carrière switch. We wilde eigelijk graag samen spelen, maar de heren die op dat moment bezig waren wilde de tafel niet verlaten, dus werd het de jongens tegen de meisjes!

Ik zou liegen als ik zeg dat we gewonnen hebben op talent, maar wat maakt het uit. Maria & Esmee vs. Naam vergeten & Naam vergeten —> 2-1. Gewoon goed bezig :)

Zaterdagochtend vroeg had ik weer privé les Spaans en aansluitend heb ik nog een appartement bezocht. Ook niet mijn ding, we zoeken nog maar even door!
Vervolgens heb ik me mentaal en vooral mijn kamer voorbereid op de komst van papa en mama, daar was het in de tussentijd een puinhoop geworden door de drukte. ’s avonds ben ik uiteten geweest met Franzi naar 100 montadilos in Santa Cruz. Het was erg lekker en gezellig.

Zondagochtend ben ik vroeg vertrokken om papa en mama van het vliegveld te halen. We hebben de gehuurde auto opgepikt en zijn op pad gegaan. Aangezien we nog niet in konden checken in het hotel, hebben we daar de koffers achter gelaten en zijn we lekker gaan lunchen. Na de lunch konden we inchecken, daar stond me nog een verrassing te wachten! Een cadeautje uit Nederland van Jan & Trudy een lekker stuk kaas en een lief kaartje. Leuk, nogmaals bedankt!!

’s middags hebben we het gebied verkend en genoten van de zon. ’s avonds hebben papa en mama mijn naar huis gebracht en heb ik ze laten zien waar ik woon. Maandag heb ik mijn eigen plan getrokken, school gaat natuurlijk gewoon door. Het was een prachtige open dag, zo open dat ik vanuit mijn keukenraam Gran Canaria kon zien aan de andere kant van de plas :P (Zie foto’s). Papa en mama zijn 2 dagen verbleven in een hotel in het zuiden en Dinsdag zijn ze verhuisd naar een appartement in La Laguna voor 8 dagen. ’s middags hebben we nog een ander appartement bezocht, snel door naar language school en ’s avonds hebben we heerlijk lekker samen gegeten bij een super goeie italiaan! Maar goed wie heeft er al ooit bij een slechte italiaan gegeten dan?

Woensdagochtend stond ik om 7:45 klaar voor een privé lesje Spaans, dat noem ik nog een fanatiek. Snel door naar school en ’s middags ben ik lekker met papa en mama op pad geweest in Santa Cruz. We hebben het auditorio bezocht en dit laat papa’s ingenieurs hart sneller kloppen. Mooi om te zien!

Donderdagochtend had ik vroeg les en hebben papa en mama Ali opgehaald van het vliegveld. Toen waren we compleet, vervolgens hebben ze mij weer opgepikt van school en hebben we nog een appartement bezocht. Piepklein en stront duur. Vervolgens snel terug naar school voor een toets. Aan het begin van de periode had ik met de docent afgesproken dat ik de toets in het Engels zou mogen maken, maar op woensdag 1 dag voor de toets kwam hij daar toch van terug. 7 vragen in 20 minuten met een woordenboekje gaat hem niet worden, daarom mocht ik een online woordenboek gebruiken. Met wat extra hulplijnen kom je een eind ;) Het resultaat een 7,1.

Na het bezoeken van al die verschillende appartementen ben ik er achter gekomen dat waar ik woon nog niet zo slecht is en dat iets beters zoeken nog wel eens erg lastig kon worden. Waarop we besloten hebben om naar de agency te rijden en te proberen om met hun tot een overeenkomst te komen. Ik word namelijk doorziek van alle mailtjes over de betalingsachterstand die ik krijg, terwijl ik zelf netjes op tijd betaald heb. En zo nog wat andere issues.

Papa dacht dat hij daar wel ff het een en ander duidelijk kon gaan maken, maar dat valt toch tegen als je geen Spaans kunt. Papa kan geen woord Spaans en zij kunnen geen woord Engels. Gelukkig kan ik het een beetje inmiddels, en Ali vloeiend. Na een stevig gesprek zijn beide partijen tevreden en blijf ik lekker wonen waar ik nu woon aangezien ik tevreden ben met de nieuwe afspraken. Wel is het administratief een absolute puinhoop, zo miste ze veel persoonsgegevens van mijn huisgenoten en mailde ze mij steeds omdat ik de enige ben die ergens op reageert. Goed geregeld. Zo zou dat in Nederland never nooit gaan, maar goed Spanje is anders ;)

Ik ben gedropt bij Language school en Ali is met papa en mama meegegaan. Zij hebben een mooie route door de bergen gereden met de auto. ’s avond hebben we een etentje georganiseerd voor mijn huisgenoten. Papa en Ali waren verantwoordelijk voor de tafel en mama en ik hebben samen wraps uit de oven gemaakt met een lekkere salade. Het was een gezellig etentje en ik heb kort de situatie en mijn afspraken met de agency toegelicht.
Toegelicht misschien niet echt, meer medegedeeld haha.

Toen kon de echte vakantie beginnen! Vrijdagochtend hebben we het lekker rustig aan gedaan. ’s middags zijn we naar een wijn museum geweest dicht bij Puerto de la Cruz. Graag wide wij aansluitend een wijnproeverij doen, helaas kon dat niet op dat moment omdat die ruimte verbouwd werd. Dat is ook wat, ooit gehoord van een wijn museum waar je geen wijn kon proeven? Dat gebeurd alleen Spanje! Gelukkig hadden ze in het restaurant bij het museum wel veel verschillende wijnen en hebben we daar wat verschillende soorten geproefd!

Papa en mama hadden op maandag een tocht gereden richting El Teide en Papa omschreef het als de mooiste weg van zijn leven. Die zelfde tocht zijn we ’s middags nog een keer met zijn 4e weze rijden. Helaas was het weer niet zo open en konden wij het fantastische uitzicht niet zien. Deze activiteit staat dus op mijn lijstje voor de volgende keer dat Ali hier is! Op de weg terug naar huis zijn we eerst lang de IKEA gereden. Mijn gordijnen in mijn kamer zijn echt verschrikkelijk, wit en doorschijnend. Ik word ’s morgens om 5 uur half 6 wakker en kan dan niet meer slapen omdat het zo licht is. Aangezien onze klusjes man nu op het eiland is, heb ik daar dankbaar gebruik van gemaakt. Nieuwe gordijnen heb ik dus! Wel waren ze ongeveer een meter te lang, maar dat was snel opgelost! Mama heeft ze op maat geknipt en een zoom gestreken met strijklint! :) Ik slaap als een baby sinds ik mijn nieuwe gordijnen heb dus ik ben er super blij mee! Un helle mins en een hel derke :)

Ali en ik hebben in de tussentijd gezorgd voor eten en drankjes! Die avond zijn we vroeg naar bed gegaan, omdat we de volgende dag vroeg naar het Loro Parque zouden gaan. Papa en mama stonden om kwart voor 8 voor de deur en om 5 voor half 9 liepen wij als aller aller eerste het park binnen.

De rest van de dag heb ik me gevoeld als een klein kind in een snoepwinkel. Wat een fantastisch park is dat! Voor iedereen een absolute aanrader! Het park ligt er fantastisch bij, super verzorgd en heel mooi aangelegd. Als je niet van dieren houdt, kun je daar in principe gewoon gaan wandelen om de mooie ‘’Tuinen’’ te zien.

Door de dag heen hebben we alle dieren gezien en hebben we 4 verschillende shows bezocht. Eerst de zeeleeuwen show, toen de dolfijnen show, later de orka show en als afsluiter de vogelshow. Ali heeft wat video’s gemaakt en overal hoor je mij op de achtergrond, oh woooooow, woooow, woooow. Oh mam kijk nou, ohhhhh woooooow. Nou dat dus. Ik ga natuurlijk niet alles vertellen, want dit moet je eigenlijk gewoon zelf komen bekijken maar de vogeltuin wil ik wel beschrijven! Je komt terecht in een soort van Jungle met een klein meertje, een klein strandde, hoge bomen en een grote klimroute die je van onder tot het hoogste punt van de jungle rondleidt. In die jungle vliegt en leeft van alles, kleine papegaaien andere bijzondere vogels. Echt prachtig! Overal hangen kleine bakjes met fruit en groente en de vogels zij niet schuw. Je staat gewoon 5 cm weg van een papegaai, zo dichtbij dat je ze zelf kan aanraken maar als je dat doet, vliegen ze helaas wel weg! Zie de foto’s!

Na van ongeveer half 9 tot 4 uur in het park geweest te zijn, was het mooi geweest! Terug naar huis, daar hebben we allemaal ff ons eigen ding gedaan. ’s Avonds hebben papa en mama ons uitgenodigd in hun appartement en hebben we daar gegeten. Papa, mama en Ali waren druk in gesprek maar ik lag op de bank te vechten om mijn ogen open te houden. Ali noemt me daarom vanaf nu Granny maar overenthousiast zijn in een dierenpark en zo veel van dieren houden als ik doe, kost gewoon heeeeeeel veel energie.

Heel toevallig waren vrienden van papa en mama op dat moment ook in Tenerife voor een weekje zon. Zondag zijn we dus naar het zuiden gereden en hebben we een terrasje gepakt met Emiel en Miranda en hun kinderen. Gezellig om elkaar een keer te zien in een andere setting. Hier in Tenerife hebben ze hele mooie nummer bordjes op de huizen en mooie straatnaam bordjes. Letters en cijfers in mooie kleuren en vormen. De afgelopen week heb ik bij ongeveer elk bordje verteld hoe mooi ik die vind, kunnen wij dat thuis niet doen pap? Dat kan wel, maar dat doen we niet! Dat past niet bij ons huis Esmee, oh jaa..

Mama zag in een winkeltje aan de boulevard dat ze die bordjes daar dus verkochtte. Ik heb een mooi lettertype met mooie kleuren uitgezocht in mijn naam! Nu heb ik tenminste iets wat ik echt mooi vindt, want na al dat reizen in mijn sleutelbos ook wel een keer vol met al die sleutelhangers haha. Na een gezellig dagje was het tijd om terug te rijden naar het noorden om Ali op het vliegveld af te zetten! 4 dagen vliegen voorbij en voor Ali was het alweer tijd om naar huis te gaan. Wel fijn dat papa en mama nog even blijven :)

Na Ali weggebracht te hebben zij we naar Santa Cruz gegaan om daar wat te eten. Papa vindt het heerlijk om tegen iedereen een beetje aan te lullen op vakantie, t valt hier alleen gruwelijk tegen dat hij dat met niemand kan! Regelmatig hoor ik dan ineens; ESMEE KOM IS! Dan mag ik fungeren als vertaalmachine. Zo ook die avond, papa zag een man zijn droommotor parkeren. Ik moest dus ff komen uitleggen dat papa een motor wilde huren in Tenerife, en vragen waar hij dat het beste kon doen? Die man kon ons wel helpen en mailde me een website! Een motor huren kan vanaf €100,- per dag, maar als je iets fatsoenlijks wilde kostte het al gauw €120,- en dan moet je ook nog eens helemaal naar het zuiden, dat vond mama belachelijk! Aangezien ze voor de gehuurde auto voor 10 dagen net iets meer betaalde. Als papa die motor zou huren, dan wilde mama een nieuwe hond! MAM, DO IT! Ik ben voor :)

Maandag was papa’s dag! Hij had via internet een ander motor verhuur bedrijf gevonden in Santa Cruz en daar zijn we maandag ochtend dan ook meteen heen gegaan. Een motor gehuurd voor papa voor de helft van de prijs dus nu zijn ze allebei happy! Papa is gaan rond knorren en mama en ik zijn gaan winkelen. Allebei een nieuwe jurk en mama heeft haar nagels laten doen! ’s Middags hebben mama en ik allebei een rondje achterop mee gereden en om 5 uur hebben we de motor weer terug gebracht. In principe heeft mama nu maar een halve hond, maar in die korte tijd dat ik achterop gezeten heb houdt ik rekening met een aantal bekeuringen die wel eens binnen zouden kunnen komen. Denk dat mama uiteindelijk toch een hele mooie hond bij elkaar krijgt! ;)

Papa en ik zijn de motor in wezen leveren en gingen met het openbaar vervoer terug, toen kwamen we bij toeval langs een heel mooi restaurant. Dat werd de plek voor die avond, thuis hebben we mama opgehaald, ons klaar gemaakt en zijn we daar dus weze eten in de (groene) patio! Guachinche, typische gerechten van de Canarische eilanden! Sommige gerechten waren een succes, andere absoluut niet. Op een gegeven moment kregen we een bord op tafel met een gerecht dat verdacht veel leek op hondenbrokken. We hebben het wel geprobeerd maar vriendelijk gezegd dat het toch niet helemaal onze smaak was. (Zie foto’s).

Dinsdag was het alweer de laatste volle dag van papa en mama. ’s Middags moest ik wel gewoon naar language school maar toen ik daar klaar was hebben papa en mama me meteen weer opgehaald. We hebben een rondje gemaakt door La Laguna en alle mooie gebouwen bekeken! Vervolgens zijn we nog een keer lekker wezen eten met zijn 3e. Papa en mama hebben hun koelkast leeggemaakt en al die boodschappen bij mij thuis afgeleverd. Knap he een koelkast vol, zonder zelf boodschappen te doen! Haha. Dinsdagavond heb ik afscheid genomen omdat ik de volgende ochtend bijles had en papa en mama vroeg richting het vliegveld in het zuiden zouden vertrekken. Dat afscheid vond ik wel even moeilijk, ik heb echt genoten van hun tijd hier en het had voor mij nog veel langer mogen duren! <3

Woensdag had ik bijles en school en heb ik verder lekker gewerkt. ’s Avonds heb ik met Ali mijn vlucht naar Barcelona geboekt. Voor mijn verjaardag heb ik tickets voor een concert van Sam Smith gekregen, 14 mei vlieg ik heen, 15 mei is het concert en 16 mei vlieg ik in de ochtend weer naar huis. Gekke werk maar wel cool!

Ook is woensdag avond het plan ontstaan met een vriendin om dat weekend een ander eiland te bezoeken. Cool, dingen om naar uit te kijken. Ik ben morgen om 14 uur uit, zullen we dan in de kantine op school ff alles boeken? Ja doen we. Zo gezegd zo gedaan. ’s avonds is ze bij mij weze eten om een beetje een plan te maken. Wat is er te zien en wat is er te doen? En natuurlijk deels om mijn koelkast leeg te eten! We hebben donderdagavond tot laat georiënteerd en gepland. Vervolgens heb ik snel een hoop spullen in mijn koffer gegooid en hup naar bed. Morgen gaat de wekker om 05:30 en kan het avontuur beginnen!

Van dat avontuur ben ik inmiddels alweer terug en nog veel meer, maar voor nu houdt ik het even voor gezien. In mijn volgende blog ga ik jullie daar namelijk alles over vertellen! ;)

Ik wil papa en mama bedanken voor deze fantastische vakantie. Ik ben super blij dat jullie bij mij op bezoek zijn geweest en dat ik een beetje voor gids en vertaalmachine heb mogen spelen! Dan heb ik dat Spaans in ieder geval niet voor niks geleerd! :)
Ik hou ontzettend veel van jullie en ik realiseer me dat ik in mijn handen mag knijpen met zulke ouders die voor 100% achter al mijn avonturen en uitdagingen staan!

Dikke kus en tot snel! <3









  • 02 Mei 2018 - 12:30

    Diana:

    Lieve Esmee, ook wij hebben enorm genoten van onze vakantie in Tenerife. Prachtig om te zien hoe goed jij je daar redt in de spaanse taal!
    ❤️

  • 02 Mei 2018 - 21:22

    Angelique:

    Wat ben je toch een lieverd!!!! Trots op jouw

  • 05 Mei 2018 - 21:27

    Jannie Diels:

    Hoi Esmee,,

    Wat hebben we weer genoten van jouw verslag en van alles wat je hebt meegemaakt. Het herinnert mij aan de tijd dat onze eigen kinderen ook zo reislustig waren. Geweldig om die van jouw te lezen. Als ik mijn ogen sluit beleef ik het met jouw mee. Nou dat Park Loo Parque lijkt mij ook schitterend. Lijkt mij erg de moeite waard. Wat een prachtige foto,s en wat een prachtige kleuren hebben die vogels. Maar het stappen daar gaat jouw ook goed af! Je bent een echte kroegtijger. Maar daarnaast ook een keiharde werker! Knap hoor. En wat het Italiaans eten betreft, dat moet je maar een keer in Herpen koken als je thuis bent dan komen wij het proeven.
    En wat je huisgenoten betreft, ze poetsen niet erg, betalen slecht maar zijn misschien wel super gezellig.
    En alweer een nieuw talent ontdekt bij jezelf, biljarten wat bent je toch veelzijdig.
    Lieve Esmee heel veel succes en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag vanuit Tenerife.
    Dikke knuffel en bedankt voor je lief kaartje

    XXX Peter en Jannie
    Niet te lang wachten met het vervolg van je avonturen,
    Doeiiiiiiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Mocht je op de hoogte willen blijven van al mijn avonturen, neem dan in kijkje in mijn dagboek! x Esmee

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 61122

Voorgaande reizen:

25 Januari 2018 - 29 Juli 2018

Tenerife

03 Augustus 2016 - 28 December 2016

Barcelona

22 Maart 2016 - 27 Maart 2016

Seoul

14 Juli 2015 - 19 Juli 2015

Los Angeles!

18 Februari 2015 - 22 Februari 2015

New York!

04 Februari 2014 - 17 Mei 2014

Amsterdam - Australië

07 April 2014 - 11 April 2014

Dubai

Landen bezocht: